Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

Τα Χρονικά της Ελληνικής Ποπ και Ροκ: 29 Μαϊου 1982 ένα διαφορετικό πανκ φεστιβάλ

Αποτελεί ίσως μια από τις άγνωστες στο ευρύ κοινό σελίδες της ιστορίας της ελληνικής ροκ μουσικής. Αναφερόμαστε στη θρυλική συναυλία που διοργανώθηκε στο Γκύζη στις 29 Μαϊου 1982. Μια συναυλία που απο πολλούς της αποδίδεται ο τίτλος του πρώτου punk φεστιβάλ στην Ελλάδα, αν και έχει προηγηθεί λιγους μήνες πριν το ανεπανάληπτο φεστιβάλ στην Αρεστούσα (13 Φεβρουαρίου 1982) με την συμμετοχή STRESS, Guilotine και τους Ausschwitss. 

Μέχρι εδώ η ιστορία μας δεν έχει κάτι παράξενο. Είμαστε στις αρχές της δεκαετίας του 80 στην Αθήνα και λογικό είναι να γίνονται πολλές (ή έστω αρκετές) συναυλίες ροκ μουσικής. Για να δούμε όμως και τα "παράξενα" (με την έννοια του ασυνήθιστου) της συναυλίας. Καταρχήν η συναυλία έγινε στο Πενευματικό Κέντρο του Αγίου Στυλιανού και οι "εκπλήξεις" δεν σταματούν εδώ. Την ιδέα και την ευθύνη της διοργάνωσης είχε ο παπάς της ενορίας ο Παπαγιάννης (κατά κόσμο Αντωνόπουλος Ιωάνης).Ο ιερέας ήθελε να μιλήσει στους νέους της εποχής, να έρθει κοντά τους και να προσπαθήσει να σώσει όπως πίστευε έστω και έναν παραστρατημένο από αυτούς.

Συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Soldier of Anarchy, οι Ausschwitss, οι Ανυπόφοροι, οι Cpt Νέφος (ίσως στην πρώτη τους ουσιαστική εμφάνιση) και οι STRESS, ενώ υπήρχαν κια παράλληλες εκδηλώσεις (ομιλίες κλπ). Φανταστείτε του STRESS να παίζουν τον "Στρατιώτη" μέσα σε πνευμτικό κέντρο εκκλησίας!!!! Σε μια στιγμή και ενώ εκτός των οπαδών των συγκροτημάτων την εκδήλωση παρακολουθούσαν και (απλοί) άνθρωποι της ενορίας, οι punk άρχισαν το Pogo και τα φτυσίματα. Λίγο μετά κάποιος πέταξε την ιδέα "σπάστε τα όλα". Αυτό ήταν. Διαλύθηκαν σχεδόν τα πάντα ενώ ο Παπαγιάννης παρέμεινε ατάραχος την θέση του.Το (απλό) κοινό δεν πολυκαταλάβαινε τα λόγια και την στάση του παπά (ο οποίος συνέχισε να μιλάει για τον Χριστό και την αγάπη) και κάποιος κάλεσε την αστυνομία παρόλο που είμαστε ακόμη στο τρίτο κομμάτι της συναυλίας. Να πως περιγράφει τα γεγονότα ο Λούης Κοντούλης των STRESS: "...Ποιος να κάτσει ν’ ακούσει τον παπά! Πέφταν αυγά, γιαούρτια πέφτανε… Γίνονταν γενική σύρραξη, χαμός: οι πανκς με τους ροκάδες, τα φρικιά με τους κυριλέ, οι κυριλέ με όλους… Εγώ δεν ξέρω- απ’ το παράθυρο μπήκα, απ’ το παράθυρο έφυγα.."!!!!

Όσο για το εαν ο παπάς πέτυχε κάτι να τι αναφέρει ο Μανώλης Νταλούκας στο βιβλίο του Ελληνικό Ροκ: "...Έτσι τε­λειώνει το πρώτο πανκ φεστιβάλ στην Ελλάδα. Πέτυχε ο παπάς τον σκοπό του; Ίσως, αφού ένας τουλάχιστον από τους πανκ, ο Ζαννής, αργότερα θυμάται ξανά και ξανά τα λόγια του Παπαγιάννη και τε­λικά γίνεται καλόγερος. Ήταν αυτός, λοιπόν, η «χαμένη ψυχή», και ήταν αυτός μόνο που πίστεψε τελικά, στα λόγια εκείνου του καλού ιερέα, Αντωνόπουλου Ιωάννη;.."

Να γιατί λοιπόν η συναυλία αυτή είναι αναμφίβολα από τα πιο περίεργα φεστιβάλ ροκ στην ιστορία της εληνικής μουσικής και όζι μόνο.

Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

Τα Χρονικά της Ελληνικής Ποπ και Ροκ: SeX BeAT

Οι SeX BeAT είναι η πρώτη punk μπάντα που δημιουργήθηκε στην Κρήτη το 1985 από τους Μπάμπη Λάσκαρι φωνή και κιθάρα, Μανώλη Σφακιανάκη μπάσο και Κώστα Σφακιανάκη τύμπανα. Στα τέλη του καλοκαιριού της ίδιας χρονιά κυκλοφορούν την πρώτη τους κασέτα, με τίτλο "Τhe SeX BeAT 01" με δέκα τραγούδια, από την "Εκμετάλευση Tapes", εταιρεία που είχαν ιδρύσει οι ίδιοι. Η κασέτα αυτή πήρε διθυραμβική κριτική από το περιοδικό "'Ηχος" τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. 

Στις 17 Αυγούστου του 1985 εμφανίζονται στο πρώτο "Greek Rock Festival" που διοργανώθηκε στο γήπεδο του ΟΦΗ, ενώ στις 3 Φεβρουαρίου του 1986 παίζουν στο "Κύτταρο" στην Αθήνα, μαζί με τους "Last Drive", σε μια συναυλία που διοργάνωσε το "Δικαιώμα Διάβασης". Το 1986 κυκλοφόρησαν από την "Εκμετάλευση Tapes" τη κασέτα "Don't Take Chances With", ενώ το 1987 κυκλοφορούν την κασέτα "Let It Out" (πάλι από την "Εκμετάλευση Tapes"). 

Το 1988 έρχεται στη μπάντα ο Σήφης Γερακιανάκης, μετακομίζουν στην Αθήνα όπου και δίνουν πολλά live σε γνωστά μαγαζιά όπως το "Αν",σινε "'Αλφαβιλ", "127 db" κ.α. Το 1989, σα ντουέτο πλέον ο Μπάμπης με τον Κώστα, ηχογραφούν το "Sweet Adrenalin", την τέταρτη κασέτα του γκρουπ, που όμως δεν κυκλοφόρησε τότε, αλλά ανεπίσημα, εικοσιένα χρόνια μετά από το διαδίκτυο. 

Το 2011 επανασυνδέθηκαν στην Αθήνα, με νέο μπασίστα τον Αντώνη Ζερβό, και ξεκίνησαν ηχογραφήσεις παλιών κομματιών, αλλα και πρόβες πολλών καινούργιων. Στις 9 Φεβρουαρίου του '12, έδωσαν ένα live στο "An Club" για φιλανθρωπικό σκοπό, μαζί με τους "Deus Ex Machina", "Last Drive" και "Sounkrash". Τον Δεκέμβριο του 2012 ηχογραφούν ένα demo με 11 κομμάτια, παλιά και καινούργια, στο Subnoise Studio. Το 2013 έπαιξαν σαν τρίο στο SIX DOGS, ενώ τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου έρχεται να προστεθεί στο συγκρότημα η Penny Fuzz από τις Meanie Geanies στην κιθάρα και τα φωνητικά. Θα παίξουν για πρώτη φορά σαν τεραμελής μπάντα στο Zero τον Μάιο του 2014 μαζί με τους Three Way Plane.

Hints and tips
Τα αδέρφια Σφακιανάκη δημιούργησαν αργότερα τους Σάρκα.
Η κυκλοφόρησε επίσης την κασσέτα "Όσα Παίρνει Ο Άνεμος" των Kλίσμα ("Εκμετάλευση Tapes") που ήταν δημιούργημα των  Κώστα Σφακιανάκη και Μπάμπη Λάσκαρι.
Η πρώτη φωτογραφία της ανάρτησης είναι του Κώστα Κουτράκη (Ηράκλειο 1985).
Μπορείτε να κατεβάσετε όλες τις κυκλοφορίες των SeX BeaT από εδώ



Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Συζήτηση με τους The Next Step Quintet

Αλήθεια πως προλογίζεις μια συνέντευξη στον γραπτό λόγο?? Η συνήθης πρακτική λέει παραθέτεις βασικά στοιχεία για αυτόν/αυτούς που έχεις απέναντί σου και προχωράς. Στην περίπτωση των The Next Step Quintet οι συστάσεις έχουν ήδη γίνει (εδώ οι λεπτομέριες). Για αυτό  ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό (ερωτήσεις-απαντήσεις) γιατί εκτός των άλλων οι απαντήσεις έχουν πραγματικό ενδιαφέρον.
 --------------------------------------------------------
GIUSURUM. Όταν μιλάμε για μια jazz μπαντα το μυαλό των περισσοτέρων (συνήθως) πάει σε μουσικούς μιας κάποιας ηλικίας και σε περιοχές εκτός Ελλάδας. Η δική σας ενασχόληση με την jazz πως προέκυψε?
The Next Step Quintet. Με την jazz, η βασική επαφή των περισσότερων απο μας έγινε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ο καθένας μας προερχόταν από διαφορετικό μουσικό χώρο. Έχετε δίκιο για την εντύπωση που έχουν οι περισσότεροι για τα jazz groups. Αυτό μάλλον συμβαίνει επειδή, μέχρι πριν λίγα χρόνια, αυτή η μουσική δεν υπήρχε ούτε στα σχολεία, ούτε στα ωδεία, ούτε  στα μαγαζιά (εκτός από λίγα) και φυσικά δεν υπήρχε και δεν είχε καμμία σχέση με το lifestyle που προβάλεται στα ΜΜΕ - και ευτυχώς ακόμα δεν έχει.    Έχει αρχίζει να αλλάζει όλο αυτό. Πολλοί μουσικοί, είτε από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, είτε από σχολές του εξωτερικού ,είτε από καμμία σχολή! δημιουργούν συνεχώς καινούργια projects, έχουν αρχίσει και γίνονται μέρος της εκπαίδευσης και όλο αυτό σιγά σιγά οδηγεί στην επαφή όλο και μικρότερων ηλικιών με την jazz, τον αυτοσχεδιασμό και γενικότερα την δημιουργική μουσική.

GIUSURUM. Προέρχεστε οι περισσότεροι από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ti είναι αυτό που γίνεται εκεί και μας χαρίζει τόσο όμορφα μουσικά πράγματα? 
The Next Step Quintet.  Αυτό που έγινε και γίνεται ακόμα, είναι ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δίνουν την ευκαιρία και τις γνώσεις σε κάποιους άλλους, νεότερους, οι οποίοι θέλουν να ψαξουν πέρα από κει που βλέπουν.Ο Δήμος Δημητριάδης είναι ο υπεύθυνος του προγράμματος της jazz στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Και έφτιαξε κάτι που δίνει την δυνατότητα σε όσους θέλουν, να κάνουν κάτι που μέχρι πριν κάποια χρόνια έπρεπε αν φύγουν στο εξωτερικό για να το κάνουν.

GIUSURUMΝext Step Quintet. To όνομα παραπέμπει στο (επόμενο) βήμα μετά τις σπουδές σας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ή κάπου αλλού?
The Next Step Quintet. Το επόμενο βήμα μετά τις σπουδές, το επόμενο βήμα μετά τα χρόνια που περάσαμε στην Κέρκυρα ερχόμενοι στην Αθήνα, γενικά το επόμενο βήμα από μία σημαντική περίοδο της ζωής μας στην επόμενη. Και ήταν για όλους μας την ίδια στιγμή. Ευτυχώς μέχρι τώρα έχουν γίνει διάφορα "βήματα" και ελπίζουμε να γίνουν ακόμα περισσότερα.

GIUSURUM. Ο Γιώργος Κοντραφούρης, που υπήρξε και καθηγητής σας, σας έχει χαρακτηρίσει ως την «πιο hot μπάντα της πόλης αυτή τη στιγμή». Πως είναι να ακούει κανείς ΄τέτοιους χαρακτηρισμούς από τον μέντορά του?  
The Next Step Quintet. Ο Γιώργος Κοντραφούρης είναι ένας άνθρωπος στον οποίο χρωστάμε πολλά και εμείς αλλά και όλη η jazz σκηνή στην χώρα μας. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις την ευκαιρία να ακούς και να μαθαίνεις από μουσικούς τέτοιου επιπέδου και να βλέπεις την αφοσίωση που έχουν τέτοιοι άνθρωποι σ'αυτό που κάνουν όσο δύσκολο κι αν είναι. Και μόνο που βλέπεις κάτι τέτοιο δίπλα σου γεμίζεις ενέργεια. Τώρα, αν βλέπεις ότι άνθρωποι σαν τον Γιώργο πιστεύουν σ'αυτό που κάνεις, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να συνεχίσεις.


GIUSURUM. Πρίν από λίγο καιρό το περιοδικό jazz&τζαζ ανακοίνωσε την αναστολή της έκδοσής του. Πόσο δύσκολο είναι στην εποχή μας να επιβιώσουν μουσικά και ιδιαίτερα τόσο ειδικευμένα περιοδικά?  
The Next Step Quintet. Νομίζουμε ότι αυτό είναι ένα γενικότερο φαινόμενο. Η  αναστολή του περιοδικού jazz&τζαζ είναι ένα από τα πολλά "συμπτώματα" αυτού που συμβαίνει. Το να υπάρχει τόσος "πλούτος" και να μην χρησιμοποιείται είναι το βασικό φαινόμενο όσων συμβαίνουν γύρω μας τα τελευταία χρόνια. Ανήκει και αυτό στην κατηγοριοποίηση στης μουσικής -όπως και όλων των μορφών τέχνης- στα είδη πολυτελείας. Να 'ναι καλά η τηλεόραση και τα περιοδικά με μαγειρικές και τις "νέες τάσεις της μόδας" -και΄δώρο πετσέτα θαλάσσης. Και το ραδιόφωνο φυσικά. Πως να επιβιώσει ένα περιοδικό που ασχολείτε με κάτι το οποίο για να το δεις πρέπει 1ον να έχεις ελεύθερο χρόνο, 2ον να έχεις χρήματα -αν και αυτό πλέον δεν αποτελεί δικαιολογία,μιας και μπορεί κάποιος να δει απίστευτα πράγματα δίπλα του-  και 3ον να σηκωθείς από τον καναπέ σου. Ας ελπίσουμε ότι και το jazz&τζαζ, αλλά και άλλοι φορείς που στηρίζανε και προωθούσανε όλη αυτή την προσπάθεια -για παράδειγμα ΕΡΤ- θα σταματήσουν να ανήκουν στα "είδη πολυτελείας"..

GIUSURUM. Πείτε μας τα 5 αγαπημένα σας μουσικά album ανεξαρτήτου μουσικού ύφους και στυλ.   
The Next Step Quintet Είναι κάπως δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση.Είμαστε 5 και οι δίσκοι που επιρρέασαν τον καθένα μας είναι πολλοί και αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε κάποιους δίσκους που μας επιρρέασαν όλους:  
1)The remedy (Kurt Rosenwinkel) 
2)Kind of Blue (Miles Davis) 
3) Love supreme (John Coltrane) 
4)Ok computer (Radiohead) 
5)Invisible cinema (Aaron Parks)

GIUSURUM. Modern jazz, cool jazz, bepop κ.α. Η μουσική έχει ανάγκες από τεμπέλες και διαχωρισμούς?
The Next Step Quintet. Νομίζουμε ότι πλέον δεν γίνεται τόσο έντονα αυτό. Κυρίως επειδή η ανάγκες της εποχής που ζούμε είναι διαφορετικές. Όλες αυτές οι ταμπέλες υπάρχουν για να κατηγοριοποιούμε αυτά που έχουν γίνει ήδη. Πως μπορείς όμως να ονομάσεις κάτι που γίνεται τώρα? Χρησιμοποιούμε τον όρο "modern" αλλά και πριν πολλές δεκαετίες χρησιμοποιούσαν τον ίδιο όρο για κάτι πολύ διαφορετικό.  Είναι σημαντικότερο το να βρεις την "φωνή" σου παρά να είσαι ένας μουσικός που παίζει καλά ένα στυλ - βέβαια,  όχι μόνο το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αλλά είναι δύσκολο να βρεις τον  προσωπικό σου ήχο αν δεν μάθεις καλά μια παράδοση, όποια και να είναι αυτή. Και είναι τόσο πολλά αυτά που συμβαίνουν γύρω μας που δεν γίνεται να είσαι μονοδιάστατος.

GIUSURUM. Τελικά υπάρχει jazz σκηνή στην Ελλάδα? Και αν ναι μήπως αυτή αποτελεί κλειστό club για λίγους και μυημένους?  
The Next Step Quintet. Εφ'οσον κουβεντιάζουμε για όλο αυτό μάλλον υπάρχει! Τώρα αν μιλάμε για λίγους και μυημένους πρέπει να ορίσουμε τι σημαίνει "λίγους" και τι "μυημένους". 
Λίγους εννοούμε ότι δεν είναι αρκετοί για να στηρίξουν μια σκηνή στην οποία οι περισσότεροι μουσικοί έχουν πολλούς δίσκους στα συρτάρια τους και δεν μπορούν να τους ηχογραφήσουν; Ναι, τότε μάλλον είναι λίγος ο κόσμος. Εκτός αν το δούμε αλλιώς..Εκτός αν δούμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται στα live και όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι ασχολούνται μ'αυτό παίζοντας ή ακούγοντας. Τότε είναι πολλοί. 
Και "μυημένοι"; Ποιοι είναι; Αυτοί που έχουν ακούσει όλη την δισκογραφία της jazz; Ή εννοούμε τους μουσικούς που ασχολούνται μ'αυτό; Γιατί από την άλλη, "μυημένος" μπορεί να θεωρηθεί απλά αυτός που πηγαίνει να ακούσει καλή μουσική. Αυτός που πηγαίνει να δει τι γίνεται σε ένα jazz live ακόμα και πέρα από το παίξιμο. 
Το ότι η jazz είναι δύσκολη μουσική το ακούμε συνέχεια. Δύσκολη? Δεν νομίζουμε ότι είναι πολλοί αυτοί που δυσκολεύονται να ακούσουν ένα δίσκο της Billie Holiday ή του Brad Mehldau. Άρα τι εννοούμε δύσκολη? Η καλή μουσική είναι καλή μουσική.

GIUSURUM. Πολύς λόγος γίνεται για την σχέση της jazz (και των blues) με την  ελληνκή μουσική. Ποιά η γνώμη σας?  
The Next Step Quintet. Όλα τα είδη μουσικής έχουν μια σχέση μεταξύ τους. Έχουν ένα κοινό.Την μουσική! Αυτή είναι μία. Όπως και η γλώσσα. Λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους. Αυτό που αλλάζει είναι η χρήση των "συλλαβών" -και αυτό σε πολλές περιπτώσεις όχι σε μεγάλο βαθμό. Έχουμε την τύχη να είμαστε ένας τόπος που περιτριγυρίζεται -και γεωγραφικά- από διάφορες παραδόσεις. Αυτό έχει επιρρεάσει πολλούς Έλληνες μουσικούς σε μεγάλο βαθμό και αποδεικνύει αυτή τη σχέση.

GIUSURUM. Ποιός/ποιοί κατά την γνώμη σας τα ονόματα αναφορές της ελληνικής jazz?  
The Next Step Quintet. Υπάρχει ο κίνδυνος να ξεχάσουμε να αναφέρουμε αρκετούς..Είναι πολλοί-παλιότεροι αλλά και νέοι με τους οποίους έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε κατά καιρούς- αλλά και κάποιοι που δυστυχώς δεν τους πρόλαβε η γενιά μας.Και πάλι ενδεικτικά -και σε τυχαία σειρά- θα λέγαμε κάποιους από τους ανθρώπους που είτε μας επιρρέασαν άμεσα είτε είδαμε τα αποτελέσματα τις επιρροής τους στην σκηνή:  

Γιώργος Κοντραφούρης, Τάκης Πατερέλης, Γιώτης Σαμαράς,Μάρκος Αλεξίου, Δήμος Δημητριάδης, Δημήτρης Καλατζής, Βασίλης Ρακόπουλος, Δημήτρης Τσάκας, Αντώνης Ανδρέου, Μάκης Στεφανίδης, Γιάννης Λουκάτος, Σπύρος Παναγιωτόπουλος, Sami Amiris, Γιώτης Κιουρτσόγλου, Στάυρος Λαντσιας, David Lynch, Γιώργος Γεωργιάδης, Γιώργος Φακανάς, Περικλής Τριβόλης, Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης, Γιώργος Τρανταλίδης και πολλοί άλλοι που θα χρειαστεί πολλές γραμμές για να τους αναφέρουμε όλους.  
Το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί μουσικοί της γενιάς μας από τους οποίους επιρρεαζόμαστε και είναι σίγουρα ονόματα-αναφορές για την σκηνή.

GIUSURUM. Τα επόμενα βήματά σας? Κάποια νέα κυκλοφορία, Live??  
The Next Step Quintet. Έχουμε έτοιμο υλικό για τον δεύτερο δίσκο μας -μέχρι να τον ηχογραφήσουμε μάλλον θα έχουμε και για τον τρίτο!- αλλά προς το παρόν δεν είναι εφικτό να μπούμε στο στούντιο. Για το καλοκαίρι  περιμένουμε να κλείσουν κάποιες εμφανίσεις οι οποίες θα κοινοποιηθούν και στην σελίδα μας στο facebook όταν επιβεβαιωθούν.

GIUSURUM. Και για το τέλος πείτε μας και κάτι εκτός ερωτήσεων δικών μας. Κάτι που θα θέλατε να πείτε αλλά δεν έχει τύχει να σας ρωτήσουν,  
The Next Step Quintet, Αυτό που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους είναι η σχέση που έχουμε με όλους τους μουσικούς αλλά και με τους ανθρώπους που παρακολουθούν αυτό που κάνουμε. Ακόμα και με μουσικούς που δεν έτυχε να συνεργαστούμε, ακόμα και με ανθρώπους που γνωριζόμαστε ελάχιστα. Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που μένει ακόμα ζωντανό αυτό που κάνουμε. Η σχέση μεταξύ μας, ο σεβασμός και η αγάπη για τη μουσική. Όλο αυτό μάλλον γίνεται γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι στο χώρο μας είναι άνθρωποι με ήθος.  Ελπίζουμε να το δούμε όλο αυτό να μεγαλώνει!

Τρίτη, 20 Μαΐου 2014

Belgian Princess- The new band in town

Οι Belgian Princess δημιουργήθηκαν το 2013 όταν οι O.Παπαδόπουλος και Β. Μπακογιάννη ένωσαν τις μουσικές τους δυνάμεις. Αυτό που τους έφερε κοντά ήταν η κοινή αγάπη για το DIΥ, την εξερεύνηση πειραματικών μουσικών μονοπατιών και η μινιμαλιστική αισθητική. 

Κάπως έτσι προέκυψε και το πρώτο τους ΕP που κυκλοφόρησε (μόνο ηλεκτρνικά προς το παρόν) στις 19 Απριλίου και περιέχει πέντε κομμάτια χαρακτηριστικά των κοινών μουσικων τους προτιμήσεων.

Και ο τίτλος αυτού?  Eeepee!!! Με το επίσης ενδιαφέρον artowk να επιμελείται ο Rafal Karcz. Οι ίδιοι δηλώνουν εμφατικά "It's not supposed to be acoustic, it's not acoustic. NOT, acoustic" και δεν έχουμε παρά να τους πιστεψουμε!! Ξεχωρίσαμε και κολήσαμε με το Proving Grounds, ενώ να πούμε ότι το κομμάτι Stem που ανοίγει το ΕP είναι το αποτέλεσμα την συνεργασίας των Belgian Princess με τον Νίκο Ολσουζίδη ενώ λίγο πριν το τέλος υπάρχει και το ορχηστρικό Fasolakia!!!

Σίγουρα είναι μια ενδιαφέρουσα κυκλοφορία που αποτυπώνει στο έπακρο αυτό που θέλουν να είναι οι  Belgian Princess. DIY και μινιμαλιστική διάθεση με όμορφα φωνητικά μα πάνω από όλα φρέσκο αέρα και ήχο. Αναμενουμε το επόμενο βήμα τους ευελπιστώντας και στο επόμενο μουσικό βήμα προς το μέλλον τους ως σχήμα και ως μουσικοί.

Επισκεφθείτε την σελίδα τους στο bandcamp και κατεβάστε το EP με την λογική του name your price και καλή σας ακρόαση. 

Παρασκευή, 16 Μαΐου 2014

Απορίες περί εκλογών, δημοψηφίσματος και πολιτικής

Τις τελευταίες ημέρες έχει στηθεί ενα τρελό πανυγύρι στα ΜΜΕ σχετικά με την περίφημη συνάντηση κορυφής στις Κάννες, το όποιο εναλλακτικό σχέδιο των Ευρωπαίων για την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, τον ρόλο του Μπαρόζο, του Βενιζέλου του Σαμαρά και του Παπαδήμου. Και για να μην γίνουν πονηρές σκέψεις ότι αβαντάρουμε τον τάδε ή τον άλλο να πούμε ότι η ανάρτηση αφορά στους τώρα κυβερνώντες και τον ρόλο τους εκείνη την περίοδο. Για τους άλλους θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε εν καιρώ.

Ας δούμε τα κύρια σημεία και τις απορίες μας.

Το ερώτημα του δημοψηφίσματος
Οι FT στο άρθρο τους που άνοιξε τον ασκό του αιόλου υποστηρίζουν ότι:
"..Όταν ο Παπανδρέου έριξε στο τραπέζι την ιδέα του δημοψηφίσματος η Μέρκελ " δάκρυσε όταν άκουσε την είδηση σε μία μικρή αίθουσα στο περιθώριο της Συνόδου στις Κάννες. «Δεν είναι δίκαιο» "Δεν μπορώ να αποφασίσω ενάντια στην Bundesbank."«δεν πρόκειται να αυτοκτονήσω».είπε μεταξύ άλλων"

Ο άξονας Σαρκοζί (αφού ανέβηκε στο τραπέζι και τα γνωστά) -Μέρκελ πίεσε την ελληνική πλευρά να μην γίνει δημοψήφισμα για το πακέτο διάσωσης και τη δανειακή σύμβαση αλλά για την παραμονή ή όχι στο ευρώ. Το ερώτημα ήταν γραμμένα ως έκτο σημείο στο σημείωμα με τίτλο "Position commune sur la Grèce – Κοινή θέση για την Ελλάδα" που μοίρασε ο Σαρκοζί στους εταίρους. .."

ΑΠΟΡΙΕΣ: Τελικά το δίλημα/δημοψήφισμα ναι ή όχι στο ευρώ το πρότεινε ο ΓΑΠ όπως υποστήριξαν τότε πολλά ΜΜΕ ή οι Μέρκελ-Σασκοζί? Εμείς ως λαός γιατί φοβηθήκαμε το δημοψήφισμα? Τελικά ο χρόνος και ο τόπος ήταν ο σωστός? Το θέμα της Μέρκελ ήταν η ευρωζώνη ή η Bundesbank?

Η στάση Βενιζέλου
Οι FT υποστηρίζουν:
"Όταν κουράστηκε (o Παπανδρέου), ο Ε. Βενιζέλος ανέλαβε τη μάχη, που για πολλούς ήταν σημάδι ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός ξαφνικά συνειδητοποίησε ότι είχε καταστεί εξαντλημένη πολιτική δύναμη και ο Ε. Βενιζέλος, ο οποίος εδώ και καιρό εποφθαλμιούσε την πρωθυπουργία, κινήθηκε για να εκμεταλλευθεί την αλλαγή των συνθηκών."

...ο κ. Μπαρόζο έπιασε τον κ. Βενιζέλο και του είπε ότι έπρεπε να «σκοτώσει» το δημοψήφισμα. Ο τότε υπ. Οικονομικών συμφώνησε άμεσα. .. Με τον Παπανδρέου στο αεροπλάνο της επιστροφής να κοιμάται, ο Βενιζέλος έδωσε εντολή να συνταχθεί μία δήλωση για να διανεμηθεί με την προσγείωση. Αναφερόταν στην «ιστορική κατάκτηση» της ελληνικής συμμετοχής στην Ευρωζώνη και στην ουσία αποκήρυττε το δημοψήφισμα. ..

Μετά τις αποκαλύψεις των Financial Times ο κ. Βενιζέλος δήλωσε: 
«Δε με επηρέασε κανένας Μπαρόζο, με επηρέασε η κόρη μου....Πήρα ένα e-mail από την κόρη μου στις 4 το πρωί που με έλεγε 'ό,τι είναι να κάνεις κάν' το τώρα'. Αν δεν είχα κάνει τη δήλωση στις 5 το πρωί, στις 9 το πρωί δεν θα υπήρχαν τράπεζες» τόνισε....

ΑΠΟΡΙΑ: Τελικά ο Βενιζέλος στήριζε τον ΓΑΠ ή όχι? Μας έσωσε η κόρη του και όχι η πολιτική του κρίση? Το ότι καιρό εποφθαλμιούσε την πρωθυπουργία έπαιξε ρόλο ή όχι? Ο πρωθυπουργός κοιμάται και ο υπουργός σκάβει τον λάκο του ή είναι και αυτό αποτέλεσμα της ευθύνης που ένιωσε?


Το τηλεφώνημα Μπαρόζο σε Σαμαρά
Οι FT γράφουν:
"Εν αγνοία του Ν. Σαρκοζί και της Α. Μέρκελ, τηλεφώνησε στον Α. Σαμαρά..."
"Ο Α. Σαμαράς του είπε ότι τώρα ήταν πρόθυμος να συνυπογράψει σε μία κυβέρνηση εθνικής ενότητας μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ - κάτι που επιμελώς απέφευγε επί μήνες, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει την πρωθυπουργία."

ΑΠΟΡΙΑ: Ο Σαμαράς δεν ήταν αντιμνημονιακός τότε? Μετατράπηκε σε πρόθυμο να συνυπρογράψει γιατί ένιωσε εθνική ευθύνη ή γιατί "..ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει την πρωθυπουργία.."??

Ο Παπαδήμος πρωθυπουργός
Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι μετέπειτα ο Μπαρόζο συναντήθηκε με συναδέλφους του και συζητούσαν τα ενδεχόμενα ονόματα για τη νέα ελληνική κυβέρνηση, με πρώτο το όνομα του Λουκά Παπαδήμου.

Ο κ. Βενιζέλος αποκάλυψε (στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Αντέννα») ότι ο κ. Παπαδήμος επιβλήθηκε ως πρωθυπουργός και αυτοί που τον επέβαλαν ήταν «στελέχη του ΠΑΣΟΚ, μέσα ενημέρωσης και επιχειρηματικοί κύκλοι».

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής, παρολίγον…πρωθυπουργός,Απόστολος Κακλαμάνης,σε δήλωση/επιστολή του προς τα μέσα ενημέρωσης υποστηρίζει ότι δέχθηκε πρόταση από τον τότε πρωθυπουργό και πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να αναλάβει την πρωθυπουργία, ωστόσο η άρνηση του Αντώνη Σαμαρά, οδήγησε στην επιλογή Παπαδήμου. Η άρνηση του Σαμαρά είχε να κάνει με το γεγονός ότι δεν ήθελε να φθαρούν βουλευτές της ΝΔ, και το ίδιο το κόμμα του, με την συμμετοχή τους στην κυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ.

Σημειώνει επίσης: "..Άλλωστε, πλείστα όσα ΜΜΕ, καθ’ όλη την ημέρα, προεξοφλούσαν «κυβέρνηση Παπαδήμου.."

ΑΠΟΡΙΑ: Τελικά τον Παπαδήμο ποιός τον πρότεινε/επέβαλε?? Τα ΜΜΕ?? Ο Μπαρόζο?? Ο Σαμαράς με τον Βενιζέλο? επιχειρηματικοί κύκλοι?? Γιατί δεν κατανομάζει αυτούς που εννοεί ο κ. Βενιζέλος? Ο Σαμαράς εξακολουθούσε να είναι αντιμνημονιακός ή απλά ήθελε τον ρόλο του πρωθυπουργού? Ο Βενιζέλος το ίδιο? Ο λαός δεν θα πρέπει να έχει άποψη για το ποιός θα είναι πρωθυπουργός? Στα ΜΜΕ ποιός έδωσε το όνομα του Παπαδήμου?

Ο Γιούνκερ το debate και ο Τσίπρας
Μετά το χτεσινό debate  o Γιούνκερ δήλωσε "Δεν είναι αυτήν τη στιγμή ο κατάλληλος για την πρωθυπουργία της Ελλάδας ο Αλέξης Τσίπρας, δηλώνει ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, με εκτενή του συνέντευξη στην Αγγελική Παπαμιλτιάδου και το διαδικτυακό οικονομικό ειδησεογραφικό μέσο «Euro2day.gr», εκφράζοντας την εκτίμηση ότι σε περίπτωση που εκλεγεί δεν θα συνεργαστεί αποτελεσματικά με την ΕΕ και αυτό «θα ήταν μεγάλος κίνδυνος για την Ελλάδα»"

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζει ότι όταν ο κ. Γιούνκερ, στο χτεσινό ντιμπέιτ, ρωτήθηκε δύο φορές από τον Αλέξη Τσίπρα για τα γεγονότα των Κανών και το πρωτοφανές δημοκρατικό έλλειμμα στην Ευρώπη, «κατάπιε τη γλώσσα του».

Ο Γιούνκερ τέλος δήλωσε: για τον Σαμαρά: "...Είχα δύσκολες σχέσεις με τον κ. Σαμαρά όταν ήταν στην αντιπολίτευση, όταν ανέλαβε πρωθυπουργός ήταν υποδειγματικός στην αντιμετώπιση των προβλημάτων και είμαι χαρούμενος που ο ίδιος και η Ν.Δ. υποστηρίζουν την υποψηφιότητά μου για την προεδρία της Κομισιόν....."

ΑΠΟΡΙΕΣ: Ο Τσίπρας λέει τα πήγε αρκετά καλά στην χτεσινή διαδικασία.Γιατί δεν κάνει το ίδιο και στο εσωτερικό?Τελικά ποιός αποφασίζει για το ποιός θα είναι πρωθυπουργός της χώρας? Οι εκλογές τι ρόλο παίζουν?  Ο Γιούνκες αυτό το υποδειγματικός το είπε για καλό ή για κακό για τον Σαμαρά? Τι εννοιεί υποδειγματικός?? Ρε μπας και κάνει πλάτες στον ΣΥΡΙΖΑ??


Πηγές:

Τρίτη, 13 Μαΐου 2014

Ο Βορίδης, η ΝΔ , η Energa η Hellas Power, ο Στούρναρας και ένα σκάνδαλο

Λοιπόν. Για να τελειώνουμε με έναν έναν. Ιδού το ποιόν της κυβέρνησης και του Κοινοβουλευτικού  Εκπροσώπου της ΝΔ. 

Το Ελληνικό Δημόδιο δεν παρέστη ως πολιτική αγωγή στην δίκη των υπευθύνων των εταιρειών Energa και Hellas Power οι οποίοι υπεξαίρεσαν και καταχράστηκαν σύμφωνα με το κατηγορητήριο περισσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ μέρος των οποίων ήταν και  το «Χαράτσι της ΔΕΗ» το οποίο εισέπραξαν αλλά ουδέποτε απέδωσαν στο δημόσιο.

Και μαντέψτε. Δικηγόρος των υπευθύνων του σκανδάλου είναι  ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος τηε ΝΔ Μάκης Βορίδης. Τώρα εαν εσείς και εμείς χρωστάμε προφανώς δεν θα μας υπεραπσιστεί ο κ. Βορίδης και η Κυβέρνηση δεν θα ξαχάσει να παραστεί στην δίκη.

Kαι για να μην ψάχνετε την είδηση στα μεγάλα ΜΜΕ ιδού οι πηγές.  Φυσικά τα μεγάλα και τρανά και προσφάτως δανειζόμενα ΜΜΕ με τις κεραίες και τους ουρανούς τους δεν έμαθαν το γεγονός και για αυτό δεν το έπαιξαν πρώτο θέμα στα δελτία τους.   



Κάποια στιγμή θα επανέλθουμε για τον κ. μάκη Βορίδη με μια μικρή ανασκόπηση της πολιτικής  του πορείας και των δρόμων που ακολούθησε αυτά τα χρόνια.


more@
 

Δευτέρα, 5 Μαΐου 2014

Η εἰρκτή παρουσιάζει: Όρα Μηδέν “Μόνα Λίζα” 7” single (eirma 012)

Οι εραστές ποτέ δεν κάνουν έρωτα. Οι εραστές πεθαίνουν το ξημέρωμα..
 
Σχήμα διαμορφωμένο λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’80 στην πόλη της Πάτρας, οι Όρα Μηδέν επιδόθηκαν σε ένα κράμα μεστού εναλλακτικού και άμεσου punk ήχου. Με στιβαρές σκηνικές παρουσίες και ανάλογο αντισυστημικό χαρακτήρα αποδοσμένο τόσο ηχητικά όσο και στιχουργικά, η μπάντα κατάφερε να εκδόσει μόλις μία ανεξάρτητη κασέτα καθώς και ένα επταΐντσο το 1989 στην μουσική εταιρεία Lazy Dog Records. Δυόμιση και πλέον δεκαετίες αργότερα, η εἰρκτή επανακυκλοφορεί το δυσεύρετο αυτό single το οποίο περιλαμβάνει τρεις έντονες και δυνατές ηχητικές συνθέσεις: Αφήστε το Κορμί μου Ήσυχο, Θάνατος στους Ποιητές και Μόνα Λίζα. Κυκλοφορεί σε 500 αριθμημένα αντίτυπα δύο διαφορετικών χρωμάτων (μαύρο και κόκκινο διαφανές).

Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

Αλέκος Παναγούλης - Δεν κατάλαβα

Δε  σε  κατάλαβα  Θεέ.
Για  πες  μου  πάλι!
Να  σ' ευχαριστήσω  μου  ζητάς
ή  να  σε  συγχωρέσω;


Σ.Φ.Μ.  Απομόνωση.  Νοέμβριος  1972.  Μετά  από  30  ημέρες  απεργίας  πείνας  και  ξυλοδαρμό  από  τον  διευθυντή  της  φυλακής.

Περισσοτερα για τον Παναγούλη -  
giusurum.blogspot.com/2008/05/blog-post.html (αφιέρωμα στον Αλέκο Παναγούλη)
http://giusurum.blogspot.gr/2009/04/42.html (μελοποιημένα ποιήματα του Παναγούλη)

Περρισότερα για την 1η Μαϊου
http://giusurum.blogspot.gr/2011/04/blog-post.html
 http://giusurum.blogspot.gr/2010/05/blog-post.html