Αλήθεια πως προλογίζεις μια συνέντευξη στον γραπτό λόγο?? Η συνήθης πρακτική λέει παραθέτεις βασικά στοιχεία για αυτόν/αυτούς που έχεις απέναντί σου και προχωράς. Στην περίπτωση των The Next Step Quintet οι συστάσεις έχουν ήδη γίνει (εδώ οι λεπτομέριες). Για αυτό ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό (ερωτήσεις-απαντήσεις) γιατί εκτός των άλλων οι απαντήσεις έχουν πραγματικό ενδιαφέρον.
--------------------------------------------------------
GIUSURUM. Όταν μιλάμε για μια jazz μπαντα το μυαλό των περισσοτέρων (συνήθως) πάει σε μουσικούς μιας κάποιας ηλικίας και σε περιοχές εκτός Ελλάδας. Η δική σας ενασχόληση με την jazz πως προέκυψε?
GIUSURUM. Όταν μιλάμε για μια jazz μπαντα το μυαλό των περισσοτέρων (συνήθως) πάει σε μουσικούς μιας κάποιας ηλικίας και σε περιοχές εκτός Ελλάδας. Η δική σας ενασχόληση με την jazz πως προέκυψε?
The Next Step Quintet. Με την jazz, η βασική επαφή των περισσότερων απο μας έγινε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ο καθένας μας προερχόταν από διαφορετικό μουσικό χώρο. Έχετε δίκιο για την εντύπωση που έχουν οι περισσότεροι για τα jazz groups. Αυτό μάλλον συμβαίνει επειδή, μέχρι πριν λίγα χρόνια, αυτή η μουσική δεν υπήρχε ούτε στα σχολεία, ούτε στα ωδεία, ούτε στα μαγαζιά (εκτός από λίγα) και φυσικά δεν υπήρχε και δεν είχε καμμία σχέση με το lifestyle που προβάλεται στα ΜΜΕ - και ευτυχώς ακόμα δεν έχει. Έχει αρχίζει να αλλάζει όλο αυτό. Πολλοί μουσικοί, είτε από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, είτε από σχολές του εξωτερικού ,είτε από καμμία σχολή! δημιουργούν συνεχώς καινούργια projects, έχουν αρχίσει και γίνονται μέρος της εκπαίδευσης και όλο αυτό σιγά σιγά οδηγεί στην επαφή όλο και μικρότερων ηλικιών με την jazz, τον αυτοσχεδιασμό και γενικότερα την δημιουργική μουσική.
GIUSURUM. Προέρχεστε οι περισσότεροι από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ti είναι αυτό που γίνεται εκεί και μας χαρίζει τόσο όμορφα μουσικά πράγματα?
The Next Step Quintet. Αυτό που έγινε και γίνεται ακόμα, είναι ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δίνουν την ευκαιρία και τις γνώσεις σε κάποιους άλλους, νεότερους, οι οποίοι θέλουν να ψαξουν πέρα από κει που βλέπουν.Ο Δήμος Δημητριάδης είναι ο υπεύθυνος του προγράμματος της jazz στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Και έφτιαξε κάτι που δίνει την δυνατότητα σε όσους θέλουν, να κάνουν κάτι που μέχρι πριν κάποια χρόνια έπρεπε αν φύγουν στο εξωτερικό για να το κάνουν.
GIUSURUM. Νext Step Quintet. To όνομα παραπέμπει στο (επόμενο) βήμα μετά τις σπουδές σας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο ή κάπου αλλού?
The Next Step Quintet. Το επόμενο βήμα μετά τις σπουδές, το επόμενο βήμα μετά τα χρόνια που περάσαμε στην Κέρκυρα ερχόμενοι στην Αθήνα, γενικά το επόμενο βήμα από μία σημαντική περίοδο της ζωής μας στην επόμενη. Και ήταν για όλους μας την ίδια στιγμή. Ευτυχώς μέχρι τώρα έχουν γίνει διάφορα "βήματα" και ελπίζουμε να γίνουν ακόμα περισσότερα.
GIUSURUM. Ο Γιώργος Κοντραφούρης, που υπήρξε και καθηγητής σας, σας έχει χαρακτηρίσει ως την «πιο hot μπάντα της πόλης αυτή τη στιγμή». Πως είναι να ακούει κανείς ΄τέτοιους χαρακτηρισμούς από τον μέντορά του?
The Next Step Quintet. Ο Γιώργος Κοντραφούρης είναι ένας άνθρωπος στον οποίο χρωστάμε πολλά και εμείς αλλά και όλη η jazz σκηνή στην χώρα μας. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις την ευκαιρία να ακούς και να μαθαίνεις από μουσικούς τέτοιου επιπέδου και να βλέπεις την αφοσίωση που έχουν τέτοιοι άνθρωποι σ'αυτό που κάνουν όσο δύσκολο κι αν είναι. Και μόνο που βλέπεις κάτι τέτοιο δίπλα σου γεμίζεις ενέργεια. Τώρα, αν βλέπεις ότι άνθρωποι σαν τον Γιώργο πιστεύουν σ'αυτό που κάνεις, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να συνεχίσεις.
GIUSURUM. Πρίν από λίγο καιρό το περιοδικό jazz&τζαζ ανακοίνωσε την αναστολή της έκδοσής του. Πόσο δύσκολο είναι στην εποχή μας να επιβιώσουν μουσικά και ιδιαίτερα τόσο ειδικευμένα περιοδικά?
The Next Step Quintet. Νομίζουμε ότι αυτό είναι ένα γενικότερο φαινόμενο. Η αναστολή του περιοδικού jazz&τζαζ είναι ένα από τα πολλά "συμπτώματα" αυτού που συμβαίνει. Το να υπάρχει τόσος "πλούτος" και να μην χρησιμοποιείται είναι το βασικό φαινόμενο όσων συμβαίνουν γύρω μας τα τελευταία χρόνια. Ανήκει και αυτό στην κατηγοριοποίηση στης μουσικής -όπως και όλων των μορφών τέχνης- στα είδη πολυτελείας. Να 'ναι καλά η τηλεόραση και τα περιοδικά με μαγειρικές και τις "νέες τάσεις της μόδας" -και΄δώρο πετσέτα θαλάσσης. Και το ραδιόφωνο φυσικά. Πως να επιβιώσει ένα περιοδικό που ασχολείτε με κάτι το οποίο για να το δεις πρέπει 1ον να έχεις ελεύθερο χρόνο, 2ον να έχεις χρήματα -αν και αυτό πλέον δεν αποτελεί δικαιολογία,μιας και μπορεί κάποιος να δει απίστευτα πράγματα δίπλα του- και 3ον να σηκωθείς από τον καναπέ σου. Ας ελπίσουμε ότι και το jazz&τζαζ, αλλά και άλλοι φορείς που στηρίζανε και προωθούσανε όλη αυτή την προσπάθεια -για παράδειγμα ΕΡΤ- θα σταματήσουν να ανήκουν στα "είδη πολυτελείας"..
GIUSURUM. Πείτε μας τα 5 αγαπημένα σας μουσικά album ανεξαρτήτου μουσικού ύφους και στυλ.
The Next Step Quintet Είναι κάπως δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση.Είμαστε 5 και οι δίσκοι που επιρρέασαν τον καθένα μας είναι πολλοί και αρκετά διαφορετικοί μεταξύ τους. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε κάποιους δίσκους που μας επιρρέασαν όλους:
1)The remedy (Kurt Rosenwinkel)
2)Kind of Blue (Miles Davis)
3) Love supreme (John Coltrane)
4)Ok computer (Radiohead)
5)Invisible cinema (Aaron Parks)
GIUSURUM. Modern jazz, cool jazz, bepop κ.α. Η μουσική έχει ανάγκες από τεμπέλες και διαχωρισμούς?
The Next Step Quintet. Νομίζουμε ότι πλέον δεν γίνεται τόσο έντονα αυτό. Κυρίως επειδή η ανάγκες της εποχής που ζούμε είναι διαφορετικές. Όλες αυτές οι ταμπέλες υπάρχουν για να κατηγοριοποιούμε αυτά που έχουν γίνει ήδη. Πως μπορείς όμως να ονομάσεις κάτι που γίνεται τώρα? Χρησιμοποιούμε τον όρο "modern" αλλά και πριν πολλές δεκαετίες χρησιμοποιούσαν τον ίδιο όρο για κάτι πολύ διαφορετικό. Είναι σημαντικότερο το να βρεις την "φωνή" σου παρά να είσαι ένας μουσικός που παίζει καλά ένα στυλ - βέβαια, όχι μόνο το ένα δεν αναιρεί το άλλο, αλλά είναι δύσκολο να βρεις τον προσωπικό σου ήχο αν δεν μάθεις καλά μια παράδοση, όποια και να είναι αυτή. Και είναι τόσο πολλά αυτά που συμβαίνουν γύρω μας που δεν γίνεται να είσαι μονοδιάστατος.
GIUSURUM. Τελικά υπάρχει jazz σκηνή στην Ελλάδα? Και αν ναι μήπως αυτή αποτελεί κλειστό club για λίγους και μυημένους?
The Next Step Quintet. Εφ'οσον κουβεντιάζουμε για όλο αυτό μάλλον υπάρχει! Τώρα αν μιλάμε για λίγους και μυημένους πρέπει να ορίσουμε τι σημαίνει "λίγους" και τι "μυημένους".
Λίγους εννοούμε ότι δεν είναι αρκετοί για να στηρίξουν μια σκηνή στην οποία οι περισσότεροι μουσικοί έχουν πολλούς δίσκους στα συρτάρια τους και δεν μπορούν να τους ηχογραφήσουν; Ναι, τότε μάλλον είναι λίγος ο κόσμος. Εκτός αν το δούμε αλλιώς..Εκτός αν δούμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται στα live και όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι ασχολούνται μ'αυτό παίζοντας ή ακούγοντας. Τότε είναι πολλοί.
Και "μυημένοι"; Ποιοι είναι; Αυτοί που έχουν ακούσει όλη την δισκογραφία της jazz; Ή εννοούμε τους μουσικούς που ασχολούνται μ'αυτό; Γιατί από την άλλη, "μυημένος" μπορεί να θεωρηθεί απλά αυτός που πηγαίνει να ακούσει καλή μουσική. Αυτός που πηγαίνει να δει τι γίνεται σε ένα jazz live ακόμα και πέρα από το παίξιμο.
Το ότι η jazz είναι δύσκολη μουσική το ακούμε συνέχεια. Δύσκολη? Δεν νομίζουμε ότι είναι πολλοί αυτοί που δυσκολεύονται να ακούσουν ένα δίσκο της Billie Holiday ή του Brad Mehldau. Άρα τι εννοούμε δύσκολη? Η καλή μουσική είναι καλή μουσική.
GIUSURUM. Πολύς λόγος γίνεται για την σχέση της jazz (και των blues) με την ελληνκή μουσική. Ποιά η γνώμη σας?
The Next Step Quintet. Όλα τα είδη μουσικής έχουν μια σχέση μεταξύ τους. Έχουν ένα κοινό.Την μουσική! Αυτή είναι μία. Όπως και η γλώσσα. Λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους. Αυτό που αλλάζει είναι η χρήση των "συλλαβών" -και αυτό σε πολλές περιπτώσεις όχι σε μεγάλο βαθμό. Έχουμε την τύχη να είμαστε ένας τόπος που περιτριγυρίζεται -και γεωγραφικά- από διάφορες παραδόσεις. Αυτό έχει επιρρεάσει πολλούς Έλληνες μουσικούς σε μεγάλο βαθμό και αποδεικνύει αυτή τη σχέση.
GIUSURUM. Ποιός/ποιοί κατά την γνώμη σας τα ονόματα αναφορές της ελληνικής jazz?
The Next Step Quintet. Υπάρχει ο κίνδυνος να ξεχάσουμε να αναφέρουμε αρκετούς..Είναι πολλοί-παλιότεροι αλλά και νέοι με τους οποίους έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε κατά καιρούς- αλλά και κάποιοι που δυστυχώς δεν τους πρόλαβε η γενιά μας.Και πάλι ενδεικτικά -και σε τυχαία σειρά- θα λέγαμε κάποιους από τους ανθρώπους που είτε μας επιρρέασαν άμεσα είτε είδαμε τα αποτελέσματα τις επιρροής τους στην σκηνή:
Γιώργος Κοντραφούρης, Τάκης Πατερέλης, Γιώτης Σαμαράς,Μάρκος Αλεξίου, Δήμος Δημητριάδης, Δημήτρης Καλατζής, Βασίλης Ρακόπουλος, Δημήτρης Τσάκας, Αντώνης Ανδρέου, Μάκης Στεφανίδης, Γιάννης Λουκάτος, Σπύρος Παναγιωτόπουλος, Sami Amiris, Γιώτης Κιουρτσόγλου, Στάυρος Λαντσιας, David Lynch, Γιώργος Γεωργιάδης, Γιώργος Φακανάς, Περικλής Τριβόλης, Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης, Γιώργος Τρανταλίδης και πολλοί άλλοι που θα χρειαστεί πολλές γραμμές για να τους αναφέρουμε όλους.
Το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί μουσικοί της γενιάς μας από τους οποίους επιρρεαζόμαστε και είναι σίγουρα ονόματα-αναφορές για την σκηνή.
GIUSURUM. Τα επόμενα βήματά σας? Κάποια νέα κυκλοφορία, Live??
The Next Step Quintet. Έχουμε έτοιμο υλικό για τον δεύτερο δίσκο μας -μέχρι να τον ηχογραφήσουμε μάλλον θα έχουμε και για τον τρίτο!- αλλά προς το παρόν δεν είναι εφικτό να μπούμε στο στούντιο. Για το καλοκαίρι περιμένουμε να κλείσουν κάποιες εμφανίσεις οι οποίες θα κοινοποιηθούν και στην σελίδα μας στο facebook όταν επιβεβαιωθούν.
GIUSURUM. Και για το τέλος πείτε μας και κάτι εκτός ερωτήσεων δικών μας. Κάτι που θα θέλατε να πείτε αλλά δεν έχει τύχει να σας ρωτήσουν,
The Next Step Quintet, Αυτό που μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους είναι η σχέση που έχουμε με όλους τους μουσικούς αλλά και με τους ανθρώπους που παρακολουθούν αυτό που κάνουμε. Ακόμα και με μουσικούς που δεν έτυχε να συνεργαστούμε, ακόμα και με ανθρώπους που γνωριζόμαστε ελάχιστα. Αυτός είναι ένας από τους μεγαλύτερους λόγους που μένει ακόμα ζωντανό αυτό που κάνουμε. Η σχέση μεταξύ μας, ο σεβασμός και η αγάπη για τη μουσική. Όλο αυτό μάλλον γίνεται γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι στο χώρο μας είναι άνθρωποι με ήθος. Ελπίζουμε να το δούμε όλο αυτό να μεγαλώνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου