Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Συζήτηση με τον Lolek...

Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις μουσικών που σου δίνουν την εντύπωση πως ήταν πάντα εδώ και ότι οι μουσικές τους αποτελούν μέρος του πρoσωπικού μας soundtrack χρόνια!!Και όμως ο Lolek δεν έχει κλείσει ούτε χρόνο στην δισκογραφία. Ναι μας είχε απασχολήσει και ως μέλος του (πολύ καλού) ντουέτου Bolek&Lolek αλλά το πρώτο προσωπικό άλμπομυ (Alone) κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Μαϊο. Αλλά τι σας λέμε?? Σίγουρα αυτά τα γνωρίζετε όπως είμαστε σίγουροι πως οι περισσότεορι βάλατε το χεράκι σας ώστε το Alone να γίνει (ένα ακόμη) sold out στην Inner Ear!! Τον Lolek (κατά κόσμο Γιάννης Αναγνωστάτος) τον είχαμε φιλοξενήσει στην μουσική σκηνή μας εδώ ενώ μας έκανε την τιμή και μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για την εγχώρια μουσική σκηνή εδώ γράφωντας ένα πολύ αληθινό και δυνατό κείμενο (όσοι δεν το έχετε διαβάσει ρίξτε μια ματιά εδώ). Και ο Lolek συνεχίζει να μας εντυπωσιάζει. Πήρε μέρος στο αφιέρωμα του περιοδικού Οδός Πανός (αρ.147) στον Καβάφη ελωποιώντας ένα αγαπημένο μας ποιήμα του Αλεξανδρινού μας ποιητή. Το "Κεριά" μοιάζει με προσωπική εξομολόγηση όχι σε κάποιον άλλο αλλά προσωπικά στον Καβάφη. Όμως αντί να τα λέμε εμείς για τον Lolek ας αφήσουμε τον ίδιο να μας τα πεί σε μια άκρως φιλική και όμορφη κουβέντα που είχαμε μεζί του.
--------------------
Giusurum: Ο τίτλος του album σου (alone) παραπέμπει στην έναρξη της προσωπικής δισκογραφικής προσπάθειας ή έχει να κάνει με κάτι άλλο??
Lolek: Ο τιτλος του δισκου χρησιμοποηθηκε με μια δυναμικη χροια. Δεν ηθελα να εστιασω στη μοναχικοτητα αλλα στη δυναμη που μπορει να σου βγει οταν προχωρας μονος. Προσωπικα ηταν η μονη περιοδος που προχωρησα σε πραξεις.

Giusurum: Ήταν τέτοια η “επιρροή” του κόμικ Bolek& Lolek πάνω σε εσένα και τον Αλέξανδρο ώστε να σχηματίσετε μια μπάντα δανειζόμενη τα ονόματα τους ??
Lolek: Οχι, απλα ειμασταν δυο ατομα και δεν ειχαμε ονομα και μας 'βαφτισε' ετσι ο boy.

Giusurum: Όταν δούλευες το alone περίμενες τέτοια ανταπόκριση ?? Πώς ένιωσες στις πρώτες καλές κριτικές?? Πόσο σημαντική είναι η ανταπόκριση του κόσμου για έναν καλλιτέχνη??

Lolek:
Το περιμενα αλλα δεν το επιδιωκα. Δεν κυκλοφορουσα κατι αν υποπτευομουν οτι μπορει να μην αφορουσε καποιους ανθρωπους. Θα το κραταγα για μενα. Οι καλες κριτικες βοηθουν την προωθηση του δισκου και βοηθουν να βρεις το κοινο σου. Ειναι ευχαριστο να βλεπεις καλα σχολια αλλα ως εκει. Δεν ξεκινησα να γραφω μουσικη εχοντας υποψη μου τις κριτικες οποτε δεν μπορουν να με επηρεασουν ουσιαστικα. Η προσωπικη ικανοποιηση προκυπτει οταν γραφω τραγουδια που με εκφραζουν και καταφερνουν να με εκπληξουν.

Giusurum: Αλήθεια υπάρχει κάποιο concept πίσω από το alone?? Αν ναι ποιό??
Lolek: Το alone δεν ειναι concept δισκος. Οταν το ολοκληρωσα συνειδητοποιησα οτι υπηρχε σε πολλα τραγουδια η λεξη alone και ειχα εκπλαγει. Περα απο αυτο, ο δισκος αφηγειται εμπειριες γυρω απο τον ερωτα, την απωλεια, την αγαπη και την οργη.

Giusurum: Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα να γράφει αγγλόφωνο στίχο?? Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην δυσκολία της γλώσσας αλλά και στο δύσκολο εγχείρημα να ασχοληθεί κανείς με την εν λόγο σκηνή στην χώρα μας.
Lolek: Θεωρω πολυ ευκολο το να γραφει κανεις αγγλικο στιχο. Σε αρκετες περιπτωσεις ειναι ο καλυτερος τροπος για μην γινει αντιληπτη η στιχουργικη ανεπαρκεια του δημιουργου. Προσωπικα δεν δινω σημασια σε ποια γλωσσα γραφει κάποιος αλλα στο αν μπορει να με αγγιξει το αποτελεσμα.

Giusurum: Leonard Cohen, Tom Waits, Bob Dylan. Επίσης έχουμε διαβάσει κάτι για Metallica (αληθεύει?). Δυνατές επιρροές. Από Έλληνες υπάρχουν κάποιοι που να σε έχουν επηρεάσει??
Lolek: Οταν ημουν 13 ακουγα πιο σκληρη μουσικη. Αργοτερα με αφορουσαν αλλα πραγματα. Η μουσικη που επαιξε πολυ σημαντικο ρολο σε μια περιεργη φαση στη ζωη μου ηταν η punk.

Giusurum: Η συνεργασία με τον Greg Calbi, (γνωστός για τις συνεργασίες του με Bob Dylan, John Lennon, David Bowie, Paul Simon κ.α.) πως προέκυψε?? Σου δημιούργησε επιπλέον άγχος ή ένιωσες ήρεμος όντας σε «καλά» χέρια??
Lolek: Η inner ear μου εδωσε τη δυνατοτητα να επιλεξω το που θα γινει το mastering και διαλεξα τον Greg Calbi γιατι θαυμαζα τη δουλεια του. Ειναι μεγαλη τιμη για μενα οτι συμμετειχε στο δισκο μου.


Giusurum: Όταν ακούς κάποιο κομμάτι σου στο ράδιο ή αλλού πως αισθάνεσαι?? Έχει τύχει να μιλάνε κάποιοι για το κομμάτια σου, να τους ακούς και να μην ξέρουν ποιος είσαι??
Lolek: Νιωθω ομορφα γιατι ξερω πως οσοι σταθμοι παιζουν τραγουδια μου τα παιζουν γιατι τους αρεσουν και αυτος ειναι ο μοναδικος λογος.

Giusurum: Όταν το alone παρουσιάστηκε στο ντιβάνι του δισκαναλυτη με τη Λένα Πλάτωνος & τον Αντώνη Μποσκοϊτη ποια ήταν η πρώτη σκέψη σου?? (εμείς όταν την διαβάσαμε «κολλήσαμε» με την ανάλυση του Alone with Lucy -όπως και με το ίδιο το κομμάτι).
Lolek: Η Λενα Πλατωνος ειναι για μενα η σημαντικοτερη εν ζωη ελληνιδα συνθετις. Οταν ειδα την αναλυση ειχα παγωσει. Ειχε εξηγησει πραγματικα που μου ειχαν βγει ασυνειδητα και δεν τα ειχα σκεφτει παραπανω. Με τον τροπου που γραφει δινει μαθημα για το πως πρεπει να γινεται η αναλυση και η κριτικη των δισκων. Προτεινω σε οσους γραφουν κριτικες να δουν τον τροπο προσεγγισης της. Μαζι με την Λενα στην αναλυση των δισκων ηταν ο Αντωνης Μποσκοιτης ο οποιος εχει δημιουργησει μια σειρα σημαντικων ντοκιμαντερ που συνεισφερουν στην πολιτιστικη κληρονομια της χωρας μας. Τον εκτιμω απεριοριστα και θαυμαζω τις γνωσεις του γυρω απο τη μουσικη οπως και την γενικοτερη σταση του ως δημοσιογραφος.

Giusurum: Θα θέλαμε να μας πεις περισσότερα για το τραγούδι σου σε ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη για το επερχόμενο cd της Οδού Πανός. Πως προέκυψε??
Lolek: Ειχα τη μεγαλη τιμη να συμπεριληφθω στην Οδο Πανος μελοποιωντας ενα απο τα αγαπημενα μου ποιηματα, τα κερια. Η προταση εγινε απο τον κ. Γιωργο Χρονα και τον Αντωνη Μποσκοιτη. Ηταν η σημαντικοτερη προταση που εχω δεχτει ως τραγουδοποιος.

Giusurum: Προτιμάς το τα ψηφιακά μέσα ή το βινίλιο??
Lolek: Το βινιλιο με γοητευει αλλα μεγαλωσα με τα cd's. Αγοραζω μονο βινιλια τελευταια γιατι θεωρω οτι πανε κοντρα στην ευκολια που ακουει μουσικη ο κοσμος σημερα. Δεν συμφωνω με την ευκολια που πλεον μπορεις να βρεις μουσικη.


Giusurum:
Και τώρα ?? Ετοιμάζεις κάτι καινούργιο??? Κάποιο νέα live ανα την Ελλάδα ίσως??

Lolek: Θα μελοποιησω ενα ποιημα της Κατερινας Γωγου που θα μπει σε μια συλλογη μαζι με αλλους δημιουργους. Εχω γραψει αρκετα καινουρια τραγουδια και θελω να τα ολοκληρωσω για να φτιαξω νεο δισκο. Οσον αφορα τις συναυλιες μπορειτε να ενημερωνεστε στο myspace μιας και προκυπτουν διαφορες. Δεν εχω κατι σιγουρο ακομη.

Giusurum: Τέλος θα θέλαμε να μας δώσεις το τοπ5 (κατά την γνώμη σου) της Ελληνικής ανεξάρτητης –αγγλόφωνης,ελληνόφωνης- σκηνής (καλλιτέχνης - δίσκος).
Lolek: Εκτιμω πολυ τον Boy και την May Roosevelt.

33 σχόλια:

a. lgt. είπε...

kalh xronia giusurum!!!!

Zpi είπε...

Ομορφα και ωραία.
wd καλή συνέχεια σε ότι κάνετε..

Giousurum είπε...

@a. lgt.
Welcome to giusurum!!!
Καλή Χρονια και σε εσένα.Οτι καλύτερο!!!

@Zpi
Καλως ήρθες στο γιουσουρρούμ. Ευχαριστούμε πολύ!!Καλή Xρονιά!!!

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Lolek,Boy,May Roosevelt,Monica.K.B.,2L8,Marsaux,Mary and the boy κτλ κτλ η μουσική σκηνή της ελλάδας,να χαρώ εγώ πρωτοπορείες...
για γέλια ή για κλάματα;

Giousurum είπε...

@μάνος τρεμπεσίνας
Καλως ήρθες στο γιουσουρρούμ και καλή χρονιά!
Θα ειχε ενδιαφέρον να μας πρότεινες-έλεγες τις δικές σου μουσικές επιλογές από την μουσική σκηνή της ελλάδας!!Αναμένουμε λοιπόν

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Ελληνική σκηνή δεν υπάρχει και δεν είναι καθόλου μηδενιστικό αυτό,απλά η λεγόμενη ελληνική σκήνη είναι ενα ακόμη κακέκτυπο του Λονδίνου της Νέας Υόρκης και τα τελευταία χρόνια του Βερολίνου,όπου το κάθε φιλόδοξο τίποτα βρέθηκε και μετά είπε στον διάσημο,φραγκάτο μπαμπά του να φτιάξει συγκρότημα,ιφ γιου νόου γουωτ αι μην.
Θα μπορούσα να σου πω ένα δύο περιπτώσεις ανθρώπων που κάπως τη παλεύουν και φτιάχνουν καμιά μουσικούλα αλλά δεν έχει νόημα,καλύτερα ρώτησε το λόλεκ,τη μόνικα,τον boy και όλο αυτό το συφερτό ,ή ακόμα καλύτερα τις δισκογραφηκές,πόσα φράγκα θέλουν για να σε κάνουν διάσημο,τη στιγμή που σε κανονικές χώρες π.χ. Φιλανδία το ίδιο το κράτος αναλαμβάνει τα έξοδα μιας παραγωγής και η μουσική είναι βασικότερο μάθημα των μαθηματικών.

Επίσης σου κάνω ένα κοπυ-πειστ απο ένα σχόλιο μου στο μπλογκ του Μπόσκο σχετικά με την φτώχεια γενικώς...

Η φτώχεια έχει δυο πλευρές,όπου αναγκαστικά είναι και αμφίδρομες.
Από τη μια είναι η φτώχεια των 'δημιουργών'(κάθε δημιουργήματος) και απο την άλλη,η φτώχεια των 'ακροατών'(κάθε θεάματος).
Είναι εύκολο να ταίσει ένας 'δημιουργός' ένα 'ακροατήριο' με περιορισμένο μενού,και έτσι χαιρονται και οι δυο χωρίς να πολυενδιαφέρονται.
Δεν έχει να κάνει με ταλέντο και παιδιά θαύματα,έχει να κάνει με το πόσο σεβόμαστε τον εαυτό μας όταν καταναλώνουμε.
Μπορώ να σου πω πως μια χαρά είναι και η Μόνικα και ο αδερφός της ,το κακό είναι το πόσο εύκολα αποκτούν χειροκροτητές όλοι αυτοί.
Είναι κατάντια και φτώχεια να είναι σολντ-αουτ οι συναυλείες της κάθε Μόνικα,απο ανθρώπους που δεν θα έδιναν φράγκο γι'αυτήν πριν γίνει γνωστή.

καλή χρονιά και σε 'σένα.

BOSKO είπε...

Μια χαρά μπορεί να τα λέει ο Τρεμπεσίνας, μόνο που ο Lolek εξαιρείται σαφέστατα απ' όλο αυτό. Το ότι η μουσική του κατάφερε να κερδίσει ανθρώπους, όπως η Πλάτωνος, η Φαραντούρη, η Μπακοπούλου (τουλάχιστον δηλαδή όχι ακροατές των φραγκάτων παιδιών των βορείων προαστίων) κάτι λέει, αν μη τι άλλο. Επίσης, όταν το περασμένο καλοκαίρι, ένας μεγάλος Αργεντίνος πιανίστας- συνεργάτης του Piazzolla- χαρακτήρισε το cd του Lolek "ανάσα μεσ' στο διεθνές στερέωμα", ε, μάλλον οφείλουμε να πάρουμε στα σοβαρά τη γνώμη του. Μην κοιτάς, γιουσουρούμ, που δε σου τα είπε αυτά στη συνέντευξη του ο Γιάννης, είξναι πολύ σεμνό και μετρημένο παιδί. Πέρα απ'το τι τύπος είναι ο καθένας, πέρα από Μόνικες και Φυσαρμόνικες, ο Lolek έκανε δισκάρα, τελεία και παύλα!

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Οπως καταλαβαίνεις δεν είναι προσωπικό το θέμα,ο κόσμος μου τη σπάει που ψαρώνει και δεν βλέπει μπροστά από τη μύτη του γενικά.Και αν είναι τόσο σεμνός μακάρι να είναι πάντα έτσι,για το εαυτό του πρώτα απ'όλα.Όσο για τον πιανίστα του Πιατσόλα ο.κ. αλλά δε μου λέει και κάτι αυτό που είπε,θα μπορούσε να είχε πει οτι είναι μάπα,θα άλλαζε κάτι σε 'σένα;

a. lgt. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
a. lgt. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
a. lgt. είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
VKP είπε...

Καλή χρονιά Giousouroum!

Μου αρέσουν αρκετά κομμάτια του Lolek, αν και μου θυμίζει πολλούς άλλους έντεχνους εγχώριους και ξένους απο το παρελθόν.
Ελπίζω το Blue Monday να διατηρηθεί κάθε Τρίτη, οπότε αν είσαι στην πόλη πέρνα να τα πούμε.

VKP είπε...

Eπίσης έχω ακούσει ότι πουλάει αρκετά...

Giousurum είπε...

@ μάνος τρεμπεσίνας (πρώτο μέρος)
ΚΑταρχήν να πούμε ότι η ελληνική αγγλόφωνη μουσική δεν είναι νεο φρούτο. Ας θυμηθούμε π.χ τους Socrates drunk the conium Κ.α!! Μπορεί να συμφωνούμε με κάποια πράγματα που αναφέρεις αλλά διαφωνούμε με τον ισοπεδωτικό τρόπο παρουσίασής τους.

Και πάμε τώρα στο θέμα που θίγεις. Αναλογα τι εννοεί κανείς με τον όρο ελληνική μουσική σκηνή. Καταρχήν από οτι καταλαβαίνω αναφέρεσαι στην λεγόμενη ανεξάρτητη και αγγλόφωνη σκηνη της χώρας. Αν με τον όρο σκηνή εννοείς κατί ολοκληρωμένο και οργανωνμένο με πολλούς συναυλιακούς χώρους ανα την χώρα, επαγγελματίες σε όλους τους τομείς με "ειδικευμενο" κοινό και ειδικά έντυπα κλπ τότε θα πρέπει να θυμηθούμε τα λόγια του Vassilikou που μιλάει για αντίσκηνο, με την έννοια ότι ήμαστε ακόμη σε ημι-επαγγελαμτικό στάδιο. Χωρίς αυτό να μειώνει την προσπάθεια όλων των ανθρωπων που ασχολούνται με τη μουσική αυτή. Αν ασχολέισαι χρόνια με την μουσική αυτή στην χώρα δεν μπορεί παρά να δεις τα τεράστια βήματα που έχουνε γίνει προς το καλύτερο.

Οι παραγωγές είναι πλέονπραγματικά πολύ καλές. Ο ήχος (στα περισσότερα) lIVE δεν έχει σχέση με αυτόν της δεκαετίας του 80. Δες ακόμη και τα artwork των αλμπουμ π.χ 2L8, Lolek , interstellar overdrive κλπ. Παντού και φρέσκος αέρας και νέα παιδιά στην πιάτσα. Α, και δεν νομίζω ότι έχει και τόσο σημασία τον τόπο κατατωγής και διαμονής. Μην αρχίσουμε και μιλάμε και για μουσικό ρατσισμό!!

Αν τώρα κάποιος με τον όρο σκηνή εννοεί μια πραγματικότητα που έχει αρχίσει να δημιουργήται εδω και λιγα (σχετικα) χρόνια με πολλά γκρουπ και ανθρώπους να ασχολούνται με την εν λόγο μουσική και ενα κοινό που πλέον αρχίζει και την ψάχνει περισσότερο προς αυτή την κατελυθυνση και έχει (επιτέλους) και πρόσβαση σε πολλά πράγματα τότε μάλλον πλησιαζουμε αρκετα. Αν πραγματικά παρακολουθείς τα τεκτενόμενα του χώρου αυτού θα έχεις παρατηρήσεις ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε και περισσότερες μπάντες να εμφανίζονται από όλα τα μέρη της χώρας και περισσότερες επίσημες παραγωγές. Ξέρεις πόσο δύσκολο ήταν πριν απο κάποια χρόνια να βρεις ενα Demo ¨η και επίσημο cd ακόμη και των Raining Pleasure (που θεωρητικά είναι ίσως η πιο αναγνωρίσιμη μπάντα της νεας εποχής)??

Giousurum είπε...

@ μάνος τρεμπεσίνας (δεύτερο μέρος)
Εμένα μου την σπάει που στην χώρα που ζούμε ότι μουσικό (και καλιτεχνικό) γεγονός κινείται στο underground είναι και ποιοτικό και εμείς-εσεις που ασχολούνται μαζί του μάγκες και ψαγμένοι κλπ. ΚΑι όταν αυτό αποκτα΄δημοσιότητα και ρεύμα (hype στα ελληνικά) τότε όλοι μας-σας μουλαρώνουμε και λέμε τι αηδίες ειναι αυτά και δεν ειναι τέχνη αυτό κλπ. Αλήθεια μπορέι κανείς να μου δώσει εναν ρεαλιστικό ορισμό της τέχνης?? Πάρε π.χ τους Raining Pleasure (sorry που αναφέρομαι και πάλι σε αυτούς αλλά είναι χαρακτιριστικό παράδειγμα).ΌΤαν κυκλοφορησαν το Nostalgia τότε ήταν "μαγκια" να ακούς RP. ¨Οταν ήρθε το flood τότε αυτόματα γίνανε "φλώροι" και του συστήματος και δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά και τι δουλεια΄είχαν στο fame story και γιατί δώσανε κομμάτι σε διαφημιστικό κλπ. Αλήθεια σκέφτηκαμε ποτέ τη επίδραση του Flood και του (ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΡΟΧΟΥ) Reflections??

ΟΙ RP έβαλάν την αγγλόφωνη ελληνική μουσική σε κάθε σπίτι και ανάγκασαν πολλούς να πιάσουν μουσικά όργανα!!

Τώρα για το τελευταίο θέμα που θίγεις (φτώχειας κλπ) καθώς και το οτι τα "πλουσιόπαιδα" επιβιώνουν και σπρώχνονται σε αυτη την σκηνή κλπ τι να πω?? Μεγάλη κουβέντα, και θα είχε ενδιαφέρον να την συνεχίσουμε(ελπίζω όχι μόνοι μας). Όμως πρέπει με την μια να απορρίπτουμε καποιον που κατάγετε απο πλουσια μεριά και μένει στα ΒΠ?? Υπαρχουν πολλά παραδείγματα καλλιτεχνών ανα τους αιώνες που ήταν και πλουσιοι και ακόμη τους θαυμάζουμε. ΓΙα σκέψου το λίγο..Απλά να σου πω ότι ξέρω παμπόλλες περιπτώσεις παιδιων στην σκηνή αυτή (όπως και να την εννοούμε τελοσπάντων) που δίνουν πραγματικά απο το ηστερήμά τους και για τα μουσικά τους όργανα και για τις ηχογραφήσεις τους και για την κυκλοφορία" του CD τους. ΤΟ θέμα είναι: σου αρέσει η μουσική κάποιου?? Αν ναι την ακούς αλλίως δεν έχει σημασία ούτε ποιος την έγραψε ούτε ποιος την ακουει κλπ.

Αυτά προς το παρόν για να μην γίνομαστε κουραστικοί.Θα πρότεινα αφενώς να ρίξεις μια ματια στο τι μας έχουνε πει εδώ στο blog κάποιοι άνθρωποι του χώρου και για να μην ευλογούμε μόνο το σπίτι μας διάβασε το πραγματικά ρεαλιστικό κείμενο του Ορέστη των Interstellar Overdrive στο Avopolis.

http://www.avopolis.gr/greek/articles/default.asp?ID=56

Τελος έχει νόημα να αναφέρεις "...περιπτώσεις ανθρώπων που κάπως τη παλεύουν και φτιάχνουν καμιά μουσικούλα..." όπως λες.ΚΑι αυτό χωρίς το παραμικρό ίχνος "πειράγματος" κλπ..

Πραγματικά αναμένουμε την απάντησή σου και πιστεύουμε ότι τρομερό ενδιαφέρον αυτη η κουβέντα!

Giousurum είπε...

@BOSKO
Έχουμε καταλάβει την σεμνότητα του Λολek από την πρώτη στιγμήπου έιχαμε επικοινωνήσει μαζί τους τον περασμένο Μαϊο και λίγο πριν την κυκλοφορία του CD toy. Kαι δεν άλλαξε καθόλου από οτι μπορούμε να αντιληφθούμε από τον θόρυβο που έχει γίνει γύρω απο την δουλειά του.
Όσο για το ότι άνθρωποι σαν αυτους που αναφέρεις έχουν εκφραστεί με καλά λόγια για τον Lolek τα λέει όλα. Αν δεν μπορεί να ξεχωρίσει π.χ η Πλάτωνος την καλη μουσική ποιος μπορεί?
ΚΑλο βράδυ.

Giousurum είπε...

@συγγραφέα που αφαίρεσε το σχόλιό του
Δεν έπρεπε να το αφαιρέσεις. Συμφωνούμε με το νόημά του σχολίου σου. (μας ήρθε στο email toy blog)

Giousurum είπε...

@VKP
Aκόμη rockabillarei (α ρε ρήμα ε?? αθάνατη ελληνική γλώσσα που σε καταντήσαμε) το Βlue Monday??
An μας βγάλει Τρίτη ο δρόμος στην Πάτρα θα περάσουμε να ακούσουμε όμορφη μουσική!!

a. lgt. είπε...

kata lathos to esteila 3 fores kai meta kata lathos to esvhsa oles tis fores enw hthela na afhsw mia.
anyway mou to stelnete sto tpwalexlogout@gmail.com na to ksanasteilw?

a. lgt. είπε...

(το σχολιο που διαγραφηκε κατα λάθος reposted)
@μανος τρεμπεσινας.
δυσκολα πραγματα ζητας απο αυτους που σου τη σπανε. Εσυ δηλαδή σε κάθε μπάντα που ακούς στο μαισπεις και μπορει να εχει 5 φιλους κλεινεις τα ματια και τους δινεις το χρονο που εδωσες να ακουσεις το cd της Μονικα ή των radiohead ή κάποιας άλλης μπάντας που έχει ένα hype γύρω απο το όνομα της; Αν μπορείς να το κάνεις αυτό, να κρίνεις μόνο αυτό που ακους χώρις να σκεφτεσαι τα υπολοιπα, πραγματικά σε ζηλευω.

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Δεν μίλησα ούτε για αγγλοφωνη ουτε για γερμανοφωνη κ.ο.κ. σκήνη στη Ελλάδα,μίλησα γενικά για αυτό που αναπτύσεται στα μουσικα πράγματα και όχι μόνο τα τελευταία χρόνια στη χώρα,στο φινάλε τι πάει να πει σκήνη,ετικέτες είναι όλ'αυτά για να ξέρεις τι διαλέγεις απο το ράφι,όπως ετικέτες είναι και τα είδη,είναι χοντρή η κονόμα,θα ήξερε κανεις του γελοίους σεξ πίστολς αν δεν υπήρχε ο Μακλάρεν κ η Γουεστγουντ που πάνω τους στήσανε όλο το πανκ κίνημα και ακόμα εισπράτουν,την στιγμή που πανκ κ το γκαράζ υπήρχαν απο το '50!
Δηλαδή αυτο που λέει ο Βασιλικός δεν είναι ισοπεδωτικό;Είπα κάτι διαφορετικό εγώ;Η άποψη είναι εξ'ορισμου ισοπεδωτική απο τη στιγμη που εκφράζει κάτι συγκεκριμένο και δεν με ενοχλεί καθόλου,ούτε το οτι οι Ρ.Π. πήγαν στο φειμστόρι με ενοχλεί,αλλά σου είπα η κονόμα θέλει θυσίες,αν θέλεις να ηχογραφήσεις στην Α γγλία με τους καλύτερους παραγωγούς τους ''αντικατοπτρισμους'' με γειά και χαρά σου αλλά μη μου μιλάς μετά για αντί-σκηνα γιατι αυτά σε χρηματοδωτήσανε.
Επίσης το ότι ο ήχος έγινε καλύτερος,οι διοργανώσεις αρτιότερες,και το αρτ γουόρκ πιο δελεαστικό δεν μου λέει απολύτως τίποτα ούτε βοηθάει ουσιαστικά και φυσικά ούτε αισθητικά αν το περιεχόμενο είναι της πλάκας και της φιγούρας,απλά τσιμπάμε γιατι είμαστε λαός κακόμοιρος και εντελώς ξενομανείς τις περισότερες φορές με ξένα σκουπίδια.
Φυσικά και σπρώχνονται αυτοί που διαθέτουν μέσα και όχι μόνο στη μουσική αλλά παντού,πλάκα κάνεις;
Ούτε έχει να κάνει με Β.Π. και τέτοια,δες πόσο φραγκάτες παραγωγές κάνει ο άκτιβ μέμπερ-φοξμορ που διαθέτει ίσως το καλύτερο στούντιο της χώρας και είναι στο Πέραμα.
Αν θες ένα παράδειγμα ανθρώπων που παλεύουν πραγματικά για τη μουσική τους μάθε για τους sleeping pillow απο την θεσσαλονίκη ή τους Δάρνακες απο τις Σέρρες που κάνουν λάιβ στην Ευρώπη εδώ και χρόνια που τα σπάνε και στην ελλάδα του βασηλικου και του μητροπάνου δεν τους ξέρει σχεδόν κανείς.

@ a. lgt.

αν και δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς,δεν έχει να σκεφτώ τίποτα,η δηθενιά κάνει μπαμ απ'όπου και αν προέρχεται.

Giousurum είπε...

@μάνος τρεμπεσίνας
Θα επαναλάβω ότι κατά την γνώμη μας δεν πρέπει να κρίνουμε κάποιον Καλλλιτέχνη (και όχι μόνο φυσικά) ούτε από τον τόπο κατοικίας του ούτε από το γεγονός αν τα ΜΜΕ τον πάνε (αλήθεια πιστέυεις ότι τα ΜΜΕ στην Ελλάδα ασχολούντι τόσο πολύ με την εναλλακτική μουσική και μπορούν να χτίσουν μεγάλες καριέρες?? Δεν νομίζω)ούτε αν έχει δημιουργηθέι hype γύρω από το όνομά του και πουλάει πολλά αντίτυπα!!
Δηλαδή προτιμάς να μην ασχολείτε κανεις με όλα αυτά?? Αν το έστω και το λιγο που προβάλεται η μουσική αυτή βρίσκει τόση ανταπόκρισει που λες τότε μόνο καλό μπορέι να κάνει.
Προσελκύοντας νέους ακροατές στην είδος αυτό δεν μπορει..Όλο και κάποιος θα την ψάξει παραπέρα και πιο βαθιά. Οπότε έστω και μικρό κέρδος θα υπέρξει.
Ο LOlek τώρα μιας και από αυτόν ξεκινήσαμε την κουβέντα μας, ανήκει στους δημιουγούς που δείχνουν να έχουν ψάξει την μουσική τους πορεία και αυτό φαίνεται και από τις επιρροές του (και μην αρχίσουμε παλι και αντιγραφές κλπ γιατ΄έτσι και αλλιώς το ΡΟΚ δύσκολα συμβαδίζει με την γλώσσα μας και ελλάχιστοι έχουν ροκάρει πραγματικά στην Ελληνική)και από το τελικό αποτέλεσμα toy.
ΘΑ ήθελα να σε ρωτήσω γιατί δεν εχω καταλάβει μέχρι τώρα αν σου αρέσει η μουσική του και αν και για τους υπόλοιπους ελληνες που αναφέρεις "σπατάλησες" λίγο απο τον χρόνο σου να ακούσεις πραγματικά την μουσική τους πριν τους ρίξεις στην πυρρα.
Αναφέρεις τους sleeping pillow. Εχεις την εντύπωση ότι δεν έχουν ακουστέι αρκετά στην χώρα μας?? ΤΟ APPLES ON AN ORANGE TREE έχει και ακουστέι πολύ και αγαπηθεί από το κοινό. Η αναφορές τους στην παραδοσιακή μουσική και όργανα όντως είναι κάτι διαφορετικό και πραγματικά όμορφο. ΌΤαν παίζεις με την παράδοση και με την "μοντερνοποίησή" της μπορεί να οδηγηθείς σε λάθος μονοπάτια και ευτυχώς για όλους οι SP δεν έπεσαν σε λάθος δρομους.
Για μένα ήταν μεγάλο βήμα το ότι το Reflections πχ ηχογραφήθηκε στη Γερμανία από thn Blue Note. Οσο για το αποτέλεσμα?? Πραγματικά αντάξιο (χωρις αυτό να ακουστεί ιεροσυλία) με την αρχική εκτέλεση του έργου.
Και για εμάς έχει σημασία και το artowork και όλα. Δείχνει σεβασμό στην μουσική του καλλιτέχνη.
Σε πληροφορώ ότι μια μικρή ετερεία (γιατί τους περισσότερους δίσκους του είδους τέτοιες δισκογραφικές τους βγάζουν) επένδυσε πολλά (και όχι μόνο χρήματα) σto artwork Π.χ toy 2L8 βασιζόμενη κυρίως στην μουσική τους αλλά και στο όλο concept του δίσκου.
Εμάς μας αρέσει να ακούμε όμορφη και καλή μουισκή χωρίς να βάζουμε τεμπέλες και χωρίς να απορίπτουμε κάτι πριν πραγματικά το ακούσουμε και του δώσουμε τον χρόνο του. Και χαιρόμαστε όταν προσπάθειες και μουσικές σαν του LOlek κ.α έχουν επίχηση γιατί πιστέυουμε ότι από όλη αυτή την κίνηση στην (έστω) σκηνή θα προκύψει το επόμενο καλό βήμα στην μουσική της χώρας.
ΘΑ σου πρότεινα να ακούσεις το Candles από τον LOlek και να μας πεις την γνώμη σου.

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Η μετριοπάθεια δεν είναι από τ'αγαπημένα μου φαγητά.
καλημέρα.

BOSKO είπε...

μάνος τρεμπεσίνας...
φυσικά και δεν θα άλλαζε τίποτα, αφού είχα δηλώσει εξ αρχής την εκτίμηση μου πρώτα στο έργο του Lolek και κατόπιν στον ίδιο, όταν τον γνώρισα. Δεν παύει όμως για μένα να είναι σημαντική η γνώμη ενός τέτοιου καλλιτέχνη, όπως ήταν και της Πλάτωνος κ.α. Για το άλλο που λες για τους Sleeping Pillow, θα συμφωνήσω με τον giousurum. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν τους ξέρει κανένας εδώ; Ίσα- ίσα θα' λεγα ότι πήραν πολύ θετικές κριτικές για τη δουλειά τους, άλλο αν δεν ακούστηκαν αρκετά από τα ραδιόφωνα. Εγώ πάντως συχνά από την εκπομπή μου έχω παίξει το cd τους. Να σε ρωτήσω κάτι άλλο τώρα και ειλικρινά το ίδιο θα σε ρωτούσα αν συναντιόμασταν έξω: είσαι πάντα τόσο εριστικός με τους γύρω σου ή σ' αρέσει γενικά η διαφωνία; δεν είναι κακό αυτό, στο λέω μόνο διότι όπου μπαίνεις και σχολιάζεις, αποφαίνεσαι "απροσάρμοστος". Προσωπικά εκτιμώ τους "απροσάρμοστους", ειδικά αν έχουν επιχειρήματα σαν και του λόγου σου. Απλά συνήθως τσαντίζεσαι με το παραμικρό, σα να βλέπεις όλο τον κόσμο εχθρούς σου...Με πολλά απ' αυτά που κατά καιρούς γράφεις, συμφωνώ, διαφωνώντας παράλληλα με τον τρόπο διατύπωσης της γνώμης σου. Έτσι, λοιπόν, αφού έκανα πρωινή φτηνιάρικη ψυχανάλυση, ερωτώ και κάτι άλλο: Μάνο σε λένε ή Κώστα; Νόμιζα πως Κώστας λέγεσαι, διόρθωσε με please αν κάνω λάθος.

a. lgt. είπε...

Παντως θα έλεγα οτι στηρίζω το μάνο στο οτι δεν έχει σημασία ποιός εκφράζει μια θετική γνώμη για τα κομμάτια κάποιου μουσικού, αρκεί να έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτά, να έχει καταλάβει τους στίχους κτλ.
Είναι λίγο επικυνδινο και ελιτιστικό να κάνουμε μουσική για τους μουσικούς. Προσωπικά όσο πιο πολύ ασχολούμαι με τη μουσική τόσο αισθάνομαι οτι "νιώθω" λιγότερα επειδή σκέφτομαι περισσότερο, τι όργανα ακούγονται, πως χρησιμοποιεί τη φωνή του ο τραγουδιστής κτλ.

BOSKO είπε...

a,lgt. ...
εσένα πάλι ποιος σου έδωσε να καταλάβεις ότι εγώ είπα ή υποστήριξα να κάνουμε μουσική για τους μουσικούς; εν προκειμένω, για να μη φλυαρήσω, δεν είπα ότι με τον εν λόγω διεθνή μουσικό περάσαμε ένα διήμερο στο τελευταίο φεστιβάλ της Ντόρας Μπακοπούλου στην Αίγινα. Ο άνθρωπος άκουσε το cd του Lolek, προσεχτικά, καθώς έκανε παρατηρήσεις για τα περισσότερα κομμάτια και στο τέλος είπε αυτό που έγραψα εδώ κι εγώ. Δεν ξέρω, μπορεί τελικά επειδή εμένα η ζωή μου όλη είναι μέσα στους μουσικούς, να μην είμαι κι ο πιο αντικειμενικός ακροατής ή έστω σχολιαστής των τεκταινόμενων. Πάντως, ναι, το πέτυχες, ειδικά στον τομέα της τέχνης δηλώνω ελιτιστής μέχρι θανάτου, συμφώνως πάντα με το προσωπικό μου γούστο. Χρειάζεται ο ελιτισμός, ακόμη κι ο τσαμπουκάς στυλ Τρεμπεσίνα κάπου- κάπου, αλλιώς θα γινόμασταν μικροαστοί που διαλέγουν μουσική και έργα τέχνης κατ' ευθείαν απ' τη βιτρίνα του καταστήματος. Επικίνδυνος, όχι όμως, δε θα το' λεγα, ξέρεις τι καλό παιδί είμαι κατά τ' άλλα;
chat room στο κάναμε, φίλε giousurum...

VKP είπε...

δεν ξερω τι κάνει το blue monday, εγώ πάντως το βρίσκω σα μια ιδανική ευκαιρία για να rockabillaro

Σκέψου, με fωνάζουνε και billy

α κάνει ρίμα

και στα rock είμαι μέσα
κλπ

μάνος τρεμπεσίνας είπε...

Δεν είμαι εριστικός ρε 'συ οτι νοιώθω λεω ή γράφω,αλλά είναι φάσεις που τα παίρνω στο κρανίο οπως όλοι,αμα απλά ήμουν ένας βλάκας τσαμπουκάς θα έριχνα 5 χαρακτιρισμούς και άλλα 10 μπινελίκια και θα ήταν στ'αρχίδια μου όλα,με νοιάζουν αυτα με τα οποία ασχολούμε γι'αυτό γίνομαι άμεσος όχι εριστικος,μιλάω όπως μιλάμε καθημερινά και με χοντράδες αλλά και αλήθειες.
πάντως η αλήθεια είναι οτι δεν με ενθουσιάζουν και πολλά πράγματα αλλά να είσαι σίγουρος οτι ποτέ δεν απορύπτω έτσι απο βίτσιο.
Κώστας μάλλον!

Giousurum είπε...

@ BOSKO
Φίλε Αντώνη καταρχήν Χρόνια Πολλά για την γιορτή σου έστω και με μια μικρή καθυστέρηση!!
Aς αρχίσουμε με Sleeping Pillow!!
Ειλικρινά πιστεύω ότι έχουνε κάνειενα από τα καλύτερα CDs των τελευταίων ετών στην χώρα μας!!
Ίσως λίγο στιχουργικά να υστερεί αλλά μουσικά είναι και κάτι το διαφορετικό και καλοδουλεμένο και πολυ καλό κατα την γνώμη του γιουσουρούμ!!!
Θα ήθελα να ζητήσω την γνώμη σου για ένα άλμπουμ που εγώ το βρίσκω και (μουσικά) ενδιαφέρον και διαφοροποιείται από την τάση της αγγλόφωνης στην χώρα μας.
Αναφέρομαι στο ΕP των Common Sense. Aν το έχεις ακούσει θα θέλαμε την γνώμη σου
Αν όχι προσπάθησε να το ακούσεις και μετά πες μας.
Καλημέρα και σε εσένα!!!

Giousurum είπε...

@a. lgt.
Αλήθεια πιος ο προορισμός της τέχνης??
ΚΑι ποιος ο ορισμός της??
Δύσκολα πράγματα μα την αλήθεια!!!
keep up the good work!!!

Giousurum είπε...

@VKP
keep on rocking Billy..
Ο δρόμος της μουσικής περνάει πολλες φορές μέσα από το ροκ..
Και α περνάει ότι και να λενε ότι και α γίνει.
Music will save us all!!

Giousurum είπε...

@BOSKO
ελιτιστής με τη Χατζιδακική έννοια απο οτι αντιλαμβάνομαι ε??
ΚΑλά κάναμε και το κάναμε chat room εδώ!!!
Για αυτό δεν είναι τα blogs κλπ??
ΝΑ ανταλάσουμε απόψεις χωρίς να έχει σημασία το αν διαφωνούμε κλπ.
Η τέχνη!!! Ενα περίεργο "πλάσμα" που άλλοι το κυνηγούν και αλλοι το "υποθάλπτουν"!!!
Δεν διαλέγουμε τέχνη απο βιτρίνες!!
Άλλα πράγματα διαλέγουμε απο βιτρίνες και διαφημίσεις!!!
Αντε να μην πω πρωϊνιάτικα!!!

Giousurum είπε...

@μάνος τρεμπεσίνας
(Κώστας μάλλον!)
ΘΑ ανπαράγω λίγα απο τα λόγια (γραφόμενα πιο σωστά tou Bosko):
"...Με πολλά απ' αυτά που κατά καιρούς γράφεις, συμφωνώ, διαφωνώντας παράλληλα με τον τρόπο διατύπωσης της γνώμης σου.."
Συμφωνώ!!!
Ξερεις πολλές φορες διαλέγοντας "περίεργο" τρόπο διατύπωσης αποδυναμώνουμε την απόψή μας!!!
Όπως έπίσης δεν είσαι "..ένας βλάκας τσαμπουκάς θα έριχνα 5 χαρακτιρισμούς και άλλα 10 μπινελίκια .." και για αυτό κάνουμε την κουβεντα αυτή!!!
Δώσε τον χρόνο στον κάθε τραγουδοποιό κλπ ώστε να μπορέσεις να εκτιμήσεις πραγματικά το έργο του!! Και αν σου αρέσει οκ..Αν όχι π΄΄αμε σε άλλα..
Θα ήθελα και από εσένα την γνώμη για το ΕP των Common Sense!!
Καλημέρα και σε εσένα!!!