Το 1973 και μετά την μεγάλη εμπορική επιτυχία του Dark Side of The moon, oi Pink Floyd βρέθηκαν σε μια πολύ περίεργη ακόμη και για αυτούς κατάσταση. Από την μια οι μεταξύ τους σχέσεις δεν ήταν στα καλύτερά τους εκείνη την εποχή, από την άλλη η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Dark Side of the Moon και η αναγνώριση/καθιέρωση που τους πρόσφερε και στο βάθος η ανάγκη για κάποιους από αυτούς να επιστρέψουν εκεί που πραγματικά πίστευαν ότι ανήκουν. Στους πειραματισμούς και τις αναζητήσεις μέσα στα μουσικά μονοπάτια όχι μόνο της εποχής αλλά και του παρελθόντος και κυρίως του μέλλοντος.
Ήταν φανερό ότι κάποιοι από τους PF δεν ήταν ευχαριστημένοι με την κατάσταση που βίωναν και την πίεση που δεχόταν να δημιουργήσουν και να κυκλοφορήσουν κάτι που θα έπρεπε να είναι το Dark Side No II. H ιδέα ήταν να δημιουργήσουν ένα άλμπουμ με την ιδιαιτερότητα της μη χρήσης μουσικών οργάνων αλλά με την χρήση καθημερινών αντικειμένων που χρησιμοποιούνται σε ένα σπίτι. Και ο τίτλος αυτού: HouseHold Objects.
Ήταν κάτι που είχαν ξεκινήσει στα τέλη της δεκαετίας του 60 με το κομμάτι “Alan’s Psychedelic Breakfast”όπου ακούγεται ο rodie Alan Styles να τηγανίζει αυγά και μπέικον στην κουζίνα ενώ ταυτόχρονα μιλάει για το τι κάνει αλλά και για άλλα πρωινά που έχει ετοιμάσει. Οι ήχοι αυτοί ντύθηκαν με μουσικά όργανα και το κομμάτι συμπεριλήφθηκε στο Atom Heart Mother. Κάτι ανάλογο είχαν προσπαθήσει και στο κομμάτι Work το οποίο όμως δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα αλλά παιζόταν στις ζωντανές τους εμφανίσεις.
“Ξόδεψαν μέρες δουλεύοντας σε αυτό που τώρα ο κόσμος καλεί “Household Objects””, είχε πει ο Jonh Leckie (22χρονος τότε μηχανικός ήχου) το 2006. “Έφτιαχναν νότες χτυπώντας μπουκάλια μπύρας, έσκιζαν εφημερίδες για να φτιάξουν ρυθμούς και άνοιγαν αεροζόλ προκειμένου να πετύχουν τον ήχο του hi hat.” Οι Pink Floyd πέρασαν εβδομάδες στα Abbey Road με τον Alan Parsons, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ρυθμούς και μουσικές ακολουθίες χτυπώντας ένα σκουπόξυλο στο έδαφος ή ένα ξύλο με ένα τσεκούρι. O Waters ο πιο ένθερμος ίσως από όλους με το project είχε δηλώσει στο περιοδικό Zigzag εκείνη την εποχή : “Πάντα ένοιωθα ότι η διαφοροποίηση ανάμεσα σε ένα effect ήχου και στην μουσική είναι απλά μια μαλακία. Είτε κάνεις έναν ήχο με μια κιθάρα είτε με το νερό της βρύσης είναι άσχετο.”
Η ιδέα και η προσπάθεια δημιουργίας του Household Objects για τα επόμενα μια έπαιρνε τα πάνω της μια εγκαταλειπόταν. Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Η μπάντα μπήκε στο στούντιο, επέστρεψε στα μουσικά της όργανα και ηχογράφησε το Wish You Were Here και κάπως έτσι εγκαταλείφτηκε η ιδέα του Ηousehold Objects. “Ήμουν πολύ δυσαρεστημένος που τελικά δεν κατέληξε πουθενά,” είπε ο Alan Parsons.
Από τις ηχογραφήσεις του Household Objects τα επόμενα χρόνια όμως θα ακούγαμε δυο κομμάτια τα οποία συμπεριλήφθηκαν στις επετειακές και εκτεταμένες εκδόσεις του Dark side of the moon (το κομμάτι The Hard Way) και wish You were here (το κομμάτι Wine Glasses). Μέρος του Wine Glasses είχε χρησιμοποιηθεί και στην πρώτη έκδοση του Wish You Were Here και συγκεκριμένα στην εισαγωγή του Shine on You Crazy Diamond.
Ήταν κάτι που είχαν ξεκινήσει στα τέλη της δεκαετίας του 60 με το κομμάτι “Alan’s Psychedelic Breakfast”όπου ακούγεται ο rodie Alan Styles να τηγανίζει αυγά και μπέικον στην κουζίνα ενώ ταυτόχρονα μιλάει για το τι κάνει αλλά και για άλλα πρωινά που έχει ετοιμάσει. Οι ήχοι αυτοί ντύθηκαν με μουσικά όργανα και το κομμάτι συμπεριλήφθηκε στο Atom Heart Mother. Κάτι ανάλογο είχαν προσπαθήσει και στο κομμάτι Work το οποίο όμως δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα αλλά παιζόταν στις ζωντανές τους εμφανίσεις.
“Ξόδεψαν μέρες δουλεύοντας σε αυτό που τώρα ο κόσμος καλεί “Household Objects””, είχε πει ο Jonh Leckie (22χρονος τότε μηχανικός ήχου) το 2006. “Έφτιαχναν νότες χτυπώντας μπουκάλια μπύρας, έσκιζαν εφημερίδες για να φτιάξουν ρυθμούς και άνοιγαν αεροζόλ προκειμένου να πετύχουν τον ήχο του hi hat.” Οι Pink Floyd πέρασαν εβδομάδες στα Abbey Road με τον Alan Parsons, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ρυθμούς και μουσικές ακολουθίες χτυπώντας ένα σκουπόξυλο στο έδαφος ή ένα ξύλο με ένα τσεκούρι. O Waters ο πιο ένθερμος ίσως από όλους με το project είχε δηλώσει στο περιοδικό Zigzag εκείνη την εποχή : “Πάντα ένοιωθα ότι η διαφοροποίηση ανάμεσα σε ένα effect ήχου και στην μουσική είναι απλά μια μαλακία. Είτε κάνεις έναν ήχο με μια κιθάρα είτε με το νερό της βρύσης είναι άσχετο.”
Η ιδέα και η προσπάθεια δημιουργίας του Household Objects για τα επόμενα μια έπαιρνε τα πάνω της μια εγκαταλειπόταν. Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Η μπάντα μπήκε στο στούντιο, επέστρεψε στα μουσικά της όργανα και ηχογράφησε το Wish You Were Here και κάπως έτσι εγκαταλείφτηκε η ιδέα του Ηousehold Objects. “Ήμουν πολύ δυσαρεστημένος που τελικά δεν κατέληξε πουθενά,” είπε ο Alan Parsons.
Από τις ηχογραφήσεις του Household Objects τα επόμενα χρόνια όμως θα ακούγαμε δυο κομμάτια τα οποία συμπεριλήφθηκαν στις επετειακές και εκτεταμένες εκδόσεις του Dark side of the moon (το κομμάτι The Hard Way) και wish You were here (το κομμάτι Wine Glasses). Μέρος του Wine Glasses είχε χρησιμοποιηθεί και στην πρώτη έκδοση του Wish You Were Here και συγκεκριμένα στην εισαγωγή του Shine on You Crazy Diamond.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου