Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2008

Συζήτηση με τους fadeout


Πριν λίγο καιρό φιλοξενήσαμε εδώ στο "Γιουσουρούμ" τους fadeout αρχίζοντας τις παρουσιάσεις των συγκροτημάτων της Ελληνικής ανεξάρτητης (και όχι μόνο) σκηνής που αγαπάμε. Εκτός όμως από την παρουσίαση των συγκροτημάτων, θέλησή μας είναι να «ακούσουμε» και τι έχουν να μας πούνε τα ίδια τα παιδιά αυτά για την Ελληνική μουσική σκηνή. Η γνώμη τους (για εμάς) μετράει περισσότερο, διότι εκείνοι ζουν μέσα στην μουσική πραγματικότητα της χώρας και σίγουρα έχουν πολλά να πούνε. Έτσι σήμερα «εγκαινιάζουμε» τις συζητήσεις με τα συγκροτήματα του χώρου με τους fadeout. Ήταν οι πρώτοι που ανέβηκαν στην indie σκηνή μας έτσι (φυσιολογικά) είναι και οι πρώτοι με τους οποίους είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για την προθυμία τους να συμμετάσχουν στο εγχείρημα του «Γιουσουρούμ» και φυσικά να τους ευχηθούμε καλή δύναμη και καλή συνέχεια. Ο λόγος περνά στους πρωταγωνιστές!!!

1. Αν και δημιουργηθήκατε ως μπάντα το 2002 το πρώτο σας (ομότιτλο) άλμπουμ κυκλοφόρησε τέλη του 2006. Να υποθέσω ότι αντιμετωπίσατε τις "γνωστές" δυσκολίες (που αντιμετωπίζουν όλα του group του είδους) με την εξεύρεση δισκογραφικής στέγης?
Όπως όλα τα γκρουπ και εμείς περάσαμε ένα διάστημα που αναζητήσαμε τον ήχο μας και την ταυτότητά μας στον χώρο. Έπειτα αφιερώσαμε ένα σημαντικό διάστημα στο να αφήσουμε το γκρουπ να δέσει και να εξελιχθεί καλλιτεχνικά και το album
ήρθε απλά όταν αισθανθήκαμε έτοιμοι.

2. Γιατί πιστεύετε ότι οι "μεγάλες" δισκογραφικές εταιρίες δεν υπογράφουν (εύκολα) συγκροτήματα σαν τους fadeout?
Οι μεγάλες εταιρείες δύσκολα υπογράφουν οποιονδήποτε καλλιτέχνη πλέον. Ιδίως όταν δεν μπορούν να τον φανταστούν σαν 30 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου.

3.Oι Raining Pleasure με την διασκευή του Reflections κατάφεραν να πουλήσουν (αν δεν κάνω λάθος) περισσότερα από 35000 αντίτυπα, και σε συνδυασμό με την απόφασή τους να δώσουν δύο τραγούδια τους σε διαφημίσεις έβαλαν την Αγγλόφωνη Ελληνική σκηνή σε κάθε σπίτι. Πιστεύετε ότι η δυναμική που δημιουργήθηκε (αν δημιουργήθηκε) μετά από αυτές τις κινήσεις βοήθησε την υπόλοιπη ελληνική σκηνή του είδους?

Προφανώς δόθηκε μια σχετική δυναμική στο χώρο, αλλά πόσοι από αυτούς που είδαν χιλιάδες φορές τη διαφήμιση γνώρισαν πραγματικά και τους RP
και την υπόλοιπη σκηνή; Αυτό πρέπει να μας απασχολεί περισσότερο.

4.Την δυναμική-ώθηση αυτή την εκμεταλλεύτηκαν όπως έπρεπε οι "αρμόδιοι"? Και δεν αναφέρομαι στις υπόλοιπες μπάντες αλλά στις δισκογραφικές, στον τύπο, την τηλεόραση κλπ

Όχι, μάλλον γιατί δεν γνώριζαν και πως να το κάνουν.


5.Eσεις θα "ντύνατε" μουσικά διαφημιστικά σποτ?
Δεν το επιδιώκουμε, αλλά η προβολή και οι οικονομικές απολαβές δεν μπορούν να αφήνουν κανένα μουσικό αδιάφορο σήμερα, πολύ περισσότερο αφού δεν υπάρχουν και πολλές εναλλακτικές λύσεις.


6.Πόσο διαφορετικοί είναι οι σημερινοί fadeout τώρα σε σχέση με το πρώτο σας demo?

Διαφορετικοί κατά ένα μέλος και αρκετή ωριμότητα που αυτά τα χρόνια ενασχόλησης με τη μουσική, τις συναυλίες και τη δισκογραφία μας πρόσφεραν. Και ίσως κάπως διαφορετικοί ως προς το πως αντιμετωπίζουμε την ίδια την ύπαρξη της μπάντας.

7.Ακούμε ή διαβάζουμε για το Χ πετυχημένο ελληνικό συγκρότημα της ανεξάρτητης/εναλλακτικής σκηνής. Τι σημαίνει τελικά επιτυχία για ένα γκρουπ σαν εσάς? Πωλήσεις? Καλές κριτικές και μόνο? Διάρκεια στο χρόνο? αναγνώριση? Καριέρα στο εξωτερικό?

Προσωπική ικανοποίηση πάνω από όλα για την δημιουργική μας δραστηριότητα.

8. Εσείς πως αισθανθήκατε με την καλή κριτική του αμερικάνικου e-zine "Independent Clauses για το Time?

Ήταν μια από τις πρώτες πολύ καλές αντιδράσεις στη δουλειά μας μέχρι τότε και φυσικό ήταν να μας ικανοποιήσει ιδιαίτερα.

9. Το άλμπουμ σας παρότι κυκλοφόρησε στα τέλη του 2006 είχε συμπεριληφθεί στα καλύτερα της χρονιάς, κα μάλιστα στο νο17,σύμφωνα με το Ποπ και Ροκ. Υπήρχε αντίστοιχη εμπορική απήχηση ή τελικά στη Ελλάδα πολλοί αγαπάνε την indie σκηνή αλλά λίγοι αγοράζουν αυτά τα άλμπουμ?
Όχι, τουλάχιστον αναλογικά με την κατάταξη του περιοδικού. Πάντως είναι βέβαιο ότι ποσότητα πωλήσεων και ποιότητα μουσικής δεν συμβαδίζουν πάντα στη σύγχρονη μουσική βιομηχανία. Στην Ελλάδα ιδιαίτερα όπου ο όρος «βιομηχανία» υπάρχει μόνο κατ’ ευφημισμόν τα πράγματα είναι συχνά ακόμη πιο άσχημα.


10. Το πρώτο σας άλμπουμ έχει γεμίσει προσδοκίες αλλά κα ανυπομονησία τους φίλους της Ελληνικής indie μουσικής. Στην σελίδα σας στο myspace έχετε ανεβάσει δυο βίντεο με νέα κομμάτια σας, το Afterwards και το Fragile State Of Mind. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει νέο άλμπουμ στα σκαριά?
Δεν σχεδιάζουμε απαραίτητα ένα δίσκο όταν γράφουμε νέα κομμάτια. Η δημιουργία άλλωστε είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης του γκρουπ. Εάν αισθανθούμε ότι υπάρχει ένα σύνολο τραγουδιών που θέλουμε να γίνει άλμπουμ θα κυκλοφορήσουμε κάτι. Μέχρι τότε το myspace μας θα φιλοξενεί σε διάφορες μορφές το όποιο νέο υλικό θέλουμε να ακουστεί.

11. Αλήθεια γιατί δεχτήκατε να μιλήσετε σε ένα blog?
Όταν κάποιος ενδιαφέρεται να μάθει κάτι συνήθως απαντάμε. Περιοδικό, site
, blog ή ένας φίλος μας είναι περίπου το ίδιο...

12. Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να πείτε αλλά δεν σας το έχουν ρωτήσει ποτέ? Μπορείτε να το πείτε εδώ.
Η εναλλακτική μουσική σκηνή, είναι στην ουσία μια παγκόσμια σκηνή. Θα ήταν ευχάριστο και τα ελληνικά γκρουπ να έχουν την δική τους ξεχωριστή θέση σε αυτήν αντί να περιορίζονται μονάχα στο εσωτερικό.

13. Τέλος θα θέλαμε να μας πείτε για την πιο δυνατή στιγμή που βιώσατε ως μπάντα (είτε είναι σε ζωντανή σας εμφάνιση είτε όχι) καθώς και να μας δώσετε το τοπ5 (κατά την γνώμη σας) της Ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής.
Η στιγμή που ολοκληρώθηκε η παραγωγή του άλμπουμ ήταν πολύ σημαντική και βέβαια οι περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις. Κάθε ζωντανή εμφάνιση έχει την δική της ένταση, η εμφάνιση μας στο
Gagarin, ανοίγοντας για τους Puressence, η πρόσκληση από τους Closer, που οδηγησε στην συναυλια στο Mad club και η παρουσίαση του δίσκου μας στο FNAC Forum του Mall ίσως είναι οι πιο ξεχωριστές. Από καλές μπάντες της ανεξάρτητης σκηνής σε τυχαία σειρά οι Closer και οι Bokomolech που ανήκουν στους λίγους που ξεκίνησαν την αγγλόφωνη σκηνή στα 90s, οι Film, οι Serpentine
που δεν υπάρχουν πλέον, και αρκετά πιο καινούρια σχήματα που φαίνεται πως έχουν να δώσουν πράγματα.

Ελπίζουμε να βρήκατε την συζήτηση (που ξεκίνησε για mini αλλά μας βγήκε λίγο large!!) όπως και εμείς ενδιαφέρουσα. Να ευχαριστούσουμε τα παιδιά για ακόμη μια φορά και να σας προτείνουμε το αλμπουμ των fadeout για τις διακοπές σας (και όχι μόνο) καθώς και να (ξανα)ακούσετε το τραγούδι της ανάρτησης (δίπλα). Τα υπόλοιπα στην σελίδα
των fadeout στο myspace. Καλό σας απόγευμα.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Kali synexeia sta paidia!!!
Panta tetoia.

giousouroum είπε...

Tha ithela na zitisosygnomi apo osous etyxe na diavasoun tin synteuxi ton fadeout mexri tora. Ypirxane kapoia provlimataa me tin aggliki grammatoseira mas se kapoius browsers.
Telika oute emeis glitosame apo ton daimona tou typografeiou....
Ta provlimata apokatastathikan kai pleon mporite na diavasete tin sizitisi mas xoris kanena provlima.

Ταχυδρόμοοοοοοοοοος ! ! είπε...

Ευχαροστούμε για τις info!

Utopia είπε...

Πολύ καλό το ποστ και η παρουσίαση!

giousouroum είπε...

@ Ταχυδρόμοοοοοοοοοος ! !

kai

@ utopia

ta kala logia anikoun stous fadeout. Emeis aplos parousiasame tin douleia tous kai kaname kai mia (apopeira) synenteyxi mazi tous.

dr.Seeng είπε...

Μπράβο για την πρωτοβουλία σου να φιλοξενήσεις στο χώρο σου αυτή τη συνέντευξη. Τα παιδιά δείχνουν πως δεν ακροβατούν, ξέρουν που πατούν και έχουν άποψη για πολλά πράγματα που αφορούν το χώρο τους και το στοιχείο τους. Και οι ερωτήσεις σου εύστοχες και ωραίες.

giousouroum είπε...

doctor. (kai pali) kalos orises piso stin blogosfaira, an kai pistevo oti tha itheles na paratineis ligo tis diakopes sou. Ante na doume pote tha erthei kai i seira mas...
Ontos oi fadeout deixnoun na xeroun kai pou patoun kai fysika na exoun kai endiaferousa apopsi gia ton xoro tous.
Kali epityxia kai sta paidia alla kai se esena me ta sxedia sou...
Eimai sigouros oti ola tha sou pane kala.
kalo vrady apo ta meri tou giousurum.

Giousurum είπε...

diavaste mia episis endiaferousa synenteuxi ton fadeout sto rackap

http://www.rockap.gr/?p=811