Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

50 χρόνια μετά- Η ιστορία πίσω από την κυκλοφορία του άλμπουμ των ULS

Η αλήθεια είναι ότι για άλλα ξεκινήσαμε με τον Δημήτρη και αλλού φτάσαμε. Όμως είναι από εκείνες τις φορές που η αλλαγή πορείας έχει ως αποτέλεσμα κάτι καλό και πολύ δυνατό. Εμείς εισαγωγικό κείμενο για την επερχόμενη συνέντευξη των ULS (ναι καλά διαβάσατε, έρχεται συνέντευξη με όλα τα μέλη των ULS) είχαμε στο μυαλό αλλά μας προέκυψε η αποκάλυψη της ιστορίας πίσω από την κυκλοφορία του δίσκου 50 χρόνια μετά.  Απολαύστε το κείμενο του φίλου Δημήτρη της  b-otherside Records μάθετε την όμορφη ιστορία πίσω από εναν δίσκο και δείτε δυο ανέκδοτες μέχρι σήμερα φωτογραφίες των ULS που μας έστειλε.
----------------------------------

Tην ιστορία των U.L.S. την πρωτοδιάβασα έφηβος στην βίβλο που πρωτοκατέγραψε τα συγκροτήματα του ’60 και του ’70, το “Get that beat” φυσικά, του εξαιρετικού Ντίνου Δηματάτη. Πέρασαν αρκετά χρόνια από τότε και τον Σεπτέμβρη του 2006 βρέθηκα να παραδίδω έναν φάκελο στο υπουργείο Εξωτερικών και έχοντας περίσσιο θάρρος, ζήτησα να συναντήσω τον Σπύρο Αμπατζόπουλο, για τον οποίο έγραφε το βιβλίο πως είχε ακολουθήσει καριέρα διπλωμάτη. Με αρκετό τρακ και αμηχανία, γνώρισα έναν εξαιρετικό και ζεστό άνθρωπο, ο οποίος για να μου ικανοποιήσει την χάρη να δω επιτέλους το εξώφυλλο του single τους, έψαξε αρκετή ώρα υπομονετικά τους πολλούς σκληρούς δίσκους του γραφείου του, μέχρι που με αντάμειψε με μια ωραιότατη εκτύπωσή του. 

Από τότε, φρόντιζα πάντοτε το διάλειμμά μου στην δουλειά να συμπίπτει με μια επίσκεψη εκεί, όπου μέσα από ατελείωτες ώρες συζήτησης για τους U.L.S. ανταλλάσαμε πληροφορίες και χτίζαμε μια αμοιβαία και βαθειά φιλιά πάνω στην αγάπη μας για την μουσική. Μία μέρα μου έκανε την χάρη να τηλεφωνήσει στον ντράμερ τους Freddy Werder , ο οποίος βρίσκεται από το ’67 μόνιμα στην Ελβετία για να επιβεβαιώσει μια παλιότερη κουβέντα τους, πως ο Freddy είχε τα τραγούδια του single ( ή και το single αυτούσιο). Το αποτέλεσμα αυτού του τηλεφωνήματος ήταν το μεγαλύτερο δώρο που μου έχουν κάνει ποτέ. Ο αξιαγάπητος Freddy βρήκε μια πομπίνα με τα 3 πρώτα τραγούδια των U.L.S. και από εκεί και μετά όλα πήραν τον δρόμο τους, μέχρι που βρέθηκαν πλέον και τα 4 tracks του single καθώς και πληθώρα υλικού, μετά από φιλικές επιδρομές στα σπίτια των μελών αλλά και συλλεκτών και φίλων του γκρουπ.

Πάνω σε αυτό το σπουδαίο υλικό χτίστηκε ουσιαστικά και η ανάγκη γέννησης της B-otherSide , αφού μας εκνεύριζε αφάνταστα το γεγονός πως τόσα ωραία τραγούδια θα έμεναν για πάντα στην αφάνεια. Μετά από αυτό, ο ακούραστος Γιάννης Κύρης , εκτός από τον εξαιρετικό espresso που προσφέρει, φρόντισε να μας παραδώσει και ένα master- υπόδειγμα προς διδασκαλία , βάζοντας όλη του την γνώση και το ταλέντο που έχει αποκτήσει στην ηχοληψία, με αποτέλεσμα να ακούγονται στο τελικό αποτέλεσμα πινελιές που ούτε καν υποψιαζόσουν πως υπήρχαν. Το φινάλε ήρθε με αλλεπάλληλες συναντήσεις των 3 U.L.S. στο σπίτι του Σταμάτη Σπανουδάκη, ο οποίος με τίμησε με την εμπιστοσύνη του και μου έδειξε τι θα πει να εκτιμάς τους συμπαίκτες σου στο πρώτο σου συγκρότημα , 50 χρόνια μετά. Η αγάπη και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ τους παραμένει αναλλοίωτη και αγέραστη, παρά τα όποια γκρίζα μαλλιά στους κροτάφους. Τα υπόλοιπα είναι απλά ιστορία , της οποίας είχα την χαρά να γίνω ένα μικρό μέρος.

Υ.Γ. Και ένα μικρό tip για το τέλος : Mέσα από αρκετή έρευνα, κατάφερα να έρθω σε επαφή με τον ανήλικο θαυμαστή των U.L.S. που αλληλογραφούσε στους Μοντέρνους Ρυθμούς , ρωτώντας επίμονα για το μέλλον τους ( το σχετικό λήμμα βρίσκεται μέσα στο ένθετο του δίσκου). Φαντάζεστε την έκπληξή του, όταν βρέθηκα έξω από τον σπίτι του για να τον πληροφορήσω από πρώτο χέρι πως επιτέλους ο δίσκος θα κυκλοφορήσει, μόλις 50 χρόνια μετά!

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

(ακούστε το) νέο ΕP των Electric Litany με τίτλο Love

Oι Electric Litany επιστρέφουν το Φεβρουάριο του 2016 με την κυκλοφορία ενός EP. Περιέχει 5 τραγούδια, ονομάζεται πολύ απλά “Love” και εξερευνά τα ατελείωτα μονοπάτια που δημιουργούνται από αυτή την ανθρώπινη κατάσταση. Θέματα όπως η απώλεια, η απόσταση και ο στοχασμός ξετυλίγονται μέσα από την ενορχήστρωση του πιάνου, τις shoegaze κιθάρες, τα vocoder, τα lap-steel, τα synths και τα ηλεκτρονικά κρουστά που αποτελούν συνώνυμο της μπάντας. Οι συνθέσεις είναι ένας φόρος τιμής στο album του 2014 “Enduring Days You Will Overcome” αλλά με τον τρόπο τους καταφέρνουν να μας φέρουν πιο κοντά στην καρδιά του θέματος.

Είναι σίγουρα η πιο εξομολογητική κυκλοφορία του συγκροτήματος, με τον στιχουργό Αλέξανδρο Μίαρη να ξεγυμνώνει την ψυχή του σε τραγούδια όπως το “Until The Day Breaks” ή το μετά-αποκαταλυπτικό “Crumar.” Ο Benjamin Prince (synthesizers) με αυτοπεποίθηση τραβάει την προσοχή μας με το εθιστικό “Earth II”, ενώ ο Richard Simic (drums, pads) και ο Άλεξ Δεληγιαννίδης αφήνουν το σημάδι τους με βροντερούς tribal ρυθμούς στο “War Is Abstract.”

Το “Love” σηματοδοτεί επίσης τη δεύτερη δουλειά της μπάντας με παραγωγούς τον Alan Parsons και τον Γιώργο Μπότη, των οποίων οι επιδράσεις μπορούν να γίνουν αισθητές μέσα από την ηχητική πολυμορφία του δίσκου. Με το τρίτο album τους προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2016, το “Love” είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα σκαλοπάτι στο άγνωστο. Είναι ένας δίσκος που δεν φοβάται τις αδυναμίες του και μας καλεί να αντιμετωπίσουμε αυτό που βρίσκεται μπροστά μας. Όποιο κι αν είναι αυτό.  Κυκλοφορεί σε cd and digital ep από την Inner Ear.

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Μουσικά ντοκιμαντερ: Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1973)

To Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (ή Bowie 1973) είναι ένα ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία  D. A. Pennebaker. Πρόκειται για την καταγραφή της ζωντανής εμφάνισης του Bowie και της μπάντας του The Spiders from Mars στο Hammersmith Odeon του Λονδίνου στις 3 Ιουλίου 1973.Σε εκείνη την εμφάνιση ο Bowie ξάφνιασε του πάντες όταν ανήγγειλε ότι αυτή θα ήταν η τελευταία τους εμφάνιση. Αργότερα όλοι αντιήφθησαν ότι αναφερόταν στην persona του Ziggy Stardust. 
 To 90 λεπτών διάρκειας φιλμ δεν παίχτηκε ποτέ ολόκληρο μέχρι τις 31 Αυγούστου 1979 όπου έκανε επίσημη πρεμιέρα στο  Edinburgh Film Festival. Μια 60λεπτη έκδοση μεταδόθηκε τον Οκτώβριο του 1974 από το Αμερικάνικο δίκτυο ABC-TV. 

Θα περάσαουν άλλα 14 χρόνια (1983) μέχρι ότου το Ziggy Stardust and the Spiders from Mars να βρει τον δρόμο προς τις αίθουσες όλου του κόσμου ενώ κυκλοφόρησε σε DVD μόλις το 1999 και σε επετειακή έκδοση (30th Anniversary Edition DVD) με επιπλέον υλικό κυκλοφόρησε το 2003. Το 1983 είχε επίσης κυκλοφορήσει και το OST με τίτλο " Ziggy Stardust and the Spiders from Mars: The Motion Picture".

David Bowie Ziggy Stardust 1973 από bulsa_virgilio

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

Μουσικά ντοκιμαντερ: Desperate Man Blues: Discovering the Roots of American Music

Tίτλος:Desperate Man Blues
 Έτος: 2003 
Χώρα: Αυστραλία
Σκηνοθεσία: Edward Gillan 
Διάρκεια: 52mins 

Το ντοκιμαντέρ εστιάζει στον εκκεντρικό συλλέκτη δίσκων, Joe Bussard, ο οποίος έχει αφιερώσει τη ζωή του στη διατήρηση της αυθεντικής μουσικής του Αμερικανικού Νότου, συμπεριλαμβανομένων των blues, hillbilly, bluegrass, gospel και της jazz. Στην αναζήτηση για αριστουργήματα κυρίως από τη δεκαετία του 1920 και του '30, ο Bussard έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 25.000 δίσκους. Μεταξύ αυτών και σπάνιο υλικό του John Lee Hooker με το "Never Get Out of These Blues Alive" και του Son House με το "Death Letter Blues."


ΔΕΙΤΕ ΤΟ TRAILER ΕΔΩ
ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΔΩ

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Household Objects- Το (παρολίγο) άλμπουμ των Pink Floyd χωρίς μουσικά όργανα

Το 1973 και μετά την μεγάλη εμπορική επιτυχία του Dark Side of The moon, oi Pink Floyd βρέθηκαν σε μια πολύ περίεργη ακόμη και για αυτούς κατάσταση. Από την μια οι μεταξύ τους σχέσεις δεν ήταν στα καλύτερά τους εκείνη την εποχή, από την άλλη η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Dark Side of the Moon και η αναγνώριση/καθιέρωση που τους πρόσφερε και στο βάθος η ανάγκη για κάποιους από αυτούς να επιστρέψουν εκεί που πραγματικά πίστευαν ότι ανήκουν. Στους πειραματισμούς και τις αναζητήσεις μέσα στα μουσικά μονοπάτια όχι μόνο της εποχής αλλά και του παρελθόντος και κυρίως του μέλλοντος.  

Ήταν φανερό ότι κάποιοι από τους PF δεν ήταν ευχαριστημένοι με την κατάσταση που βίωναν και την πίεση που δεχόταν να δημιουργήσουν και να κυκλοφορήσουν κάτι που θα έπρεπε να είναι το Dark Side No II. H ιδέα ήταν να δημιουργήσουν ένα άλμπουμ με την ιδιαιτερότητα της μη χρήσης μουσικών οργάνων αλλά με την χρήση καθημερινών αντικειμένων που χρησιμοποιούνται σε ένα σπίτι. Και ο τίτλος αυτού: HouseHold Objects.

Ήταν κάτι που είχαν ξεκινήσει στα τέλη της δεκαετίας του 60 με το κομμάτι “Alan’s Psychedelic Breakfast”όπου ακούγεται ο rodie Alan Styles να τηγανίζει αυγά και μπέικον στην κουζίνα ενώ ταυτόχρονα μιλάει για το τι κάνει αλλά και για άλλα πρωινά που έχει ετοιμάσει. Οι ήχοι αυτοί ντύθηκαν με μουσικά όργανα και το κομμάτι συμπεριλήφθηκε στο Atom Heart Mother. Κάτι ανάλογο είχαν προσπαθήσει και στο κομμάτι Work το οποίο όμως δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα αλλά παιζόταν στις ζωντανές τους εμφανίσεις.

“Ξόδεψαν μέρες δουλεύοντας σε αυτό που τώρα ο κόσμος καλεί “Household Objects””, είχε πει ο Jonh Leckie (22χρονος τότε μηχανικός ήχου) το 2006. “Έφτιαχναν νότες χτυπώντας μπουκάλια μπύρας, έσκιζαν εφημερίδες για να φτιάξουν ρυθμούς και άνοιγαν αεροζόλ προκειμένου να πετύχουν τον ήχο του hi hat.” Οι Pink Floyd πέρασαν εβδομάδες στα Abbey Road με τον Alan Parsons, προσπαθώντας να δημιουργήσουν ρυθμούς και μουσικές ακολουθίες χτυπώντας ένα σκουπόξυλο στο έδαφος ή ένα ξύλο με ένα τσεκούρι. O Waters ο πιο ένθερμος ίσως από όλους με το project είχε δηλώσει στο περιοδικό Zigzag εκείνη την εποχή : “Πάντα ένοιωθα ότι η διαφοροποίηση ανάμεσα σε ένα effect ήχου και στην μουσική είναι απλά μια μαλακία. Είτε κάνεις έναν ήχο με μια κιθάρα είτε με το νερό της βρύσης είναι άσχετο.”

Η ιδέα και η προσπάθεια δημιουργίας του Household Objects για τα επόμενα μια έπαιρνε τα πάνω της μια εγκαταλειπόταν. Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Η μπάντα μπήκε στο στούντιο, επέστρεψε στα μουσικά της όργανα και ηχογράφησε το Wish You Were Here και κάπως έτσι εγκαταλείφτηκε η ιδέα του Ηousehold Objects. “Ήμουν πολύ δυσαρεστημένος που τελικά δεν κατέληξε πουθενά,” είπε ο Alan Parsons.

Από τις ηχογραφήσεις του Household Objects τα επόμενα χρόνια όμως θα ακούγαμε δυο κομμάτια τα οποία συμπεριλήφθηκαν στις επετειακές και εκτεταμένες εκδόσεις του Dark side of the moon (το κομμάτι The Hard Way) και wish You were here (το κομμάτι Wine Glasses). Μέρος του Wine Glasses είχε χρησιμοποιηθεί και στην πρώτη έκδοση του Wish You Were Here και συγκεκριμένα στην εισαγωγή του Shine on You Crazy Diamond.

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφορία 7" split single: Remain In Light και The Moon In June

Κυκλοφόρησε σε περιορισμένη έκδοση, 300 αριθμημένων αντίτυπων, το 7" split single βινυλίου των συγκροτημάτων Remain In Light και The Moon In June από την ετικέτα της Ars Nocturna. 

Συγκεκριμένα, θα περιέχει το νέο τραγούδι "Dead Alaska" των Θεσσαλονικιών post punk/goth rockers Remain In Light στη μία πλευρά, ενώ η άλλη πλευρά θα φιλοξενήσει το κομμάτι "Grey Skies April Skies" της νέας darkwave/ethereal μπάντας The Moon In June από την Αθήνα. 

Το σχήμα The Moon In June δημιουργήθηκε από τους Νίκο Δρίβα (γνωστός και ως ιδρυτικό μέλος των Distorted Image) και Μαρίλυ Κιτσιώνα στα φωνητικά. 

Το ντουέτο είχε συνεργαστεί μουσικά και παλιότερα στα indie συγκροτήματα Starblind και Soho 6.  

2 Cities / 2 Bands / 1 Scene