Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Τα Χρονικά της Ελληνικής Ποπ και Ροκ: O Νίκος Δρίβας μας συστήνει το βιβλίο του "Release The Bats: Η Ιστορία Της Ελληνική Σκοτεινής Εναλλακτικής Σκηνής"

Πριν από λίγο καιρό ζητήσαμε από τον Νίκο Δρίβα ένα κείμενο για το βιβλίο του με τίτλο Release The Bats. Το Release The Bats είναι μια καταγραφή της Ιστορίας της Ελληνικής Σκοτεινής Εναλλακτικής Σκηνής και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ars Nocturna. Μια δουλειά πολλών ετών που κατάφερε να βρει τον δρόμο της προς τα βιβλιοπωλεία τον Δεκέμβριο του 2012. Συγκεκριμένα, όλο αυτό το εγχείρημα πήρε τον συγγραφέα του Νίκο Δρίβα, δέκα χρόνια να ολοκληρώσει. Ο Νίκος (ας μας επιτραπεί να τον αποκαλούμε με τον μικρό του) δέχτηκε και να το τι λέει ο ίδιος για το βιβλίο αλλά και την σκοτεινή πλευρά της ελληνικής εναλλακτικής μουσικής.
 ----------------------------------------------------------- 
Το "Release The Bats: Η Ιστορία Της Ελληνική Σκοτεινής Εναλλακτικής Σκηνής" προσπαθεί να καταγράψει με εξαντλητικό τρόπο όσα διαδραματίστηκαν στην σκηνή αυτή, τη εξέλιξη της, συναυλίες (από ελληνικά και ξένα συγκροτήματα) και τα κυριότερα σχήματα που την αντιπροσώπευσαν. Μια ιστορία που εξελίσσεται μέσα σε 264 σελίδες, χωρισμένη σε 4 μέρη, ένα για κάθε δεκαετία ('80, '90, '00, '10), με αναλυτικά κεφάλαια για 40 περίπου συγκροτήματα και άλλα τόσα με μικρότερες αναφορές. Με πλούσιο φωτογραφικό υλικό με πάνω από 200 φωτογραφίες ασπρόμαυρες και 120 έγχρωμες από γκρουπ, συναυλίες, αφίσες καθώς και πάνω από 160 εξώφυλλα, τα οποία συμβάλουν στην οπτική πλευρά του βιβλίου κάνοντας το ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο. 

Και τι δεν μας θυμίζει. Από την ελληνική punk σκηνή στις αρχές της δεκαετίας του ’80 με επίκεντρο την περιοχή της Πλάκας (κλαμπ Αρετούσα και Madd) και τις πρώτες σημαντικές κυκλοφορίες όπως το πρώτο punk σινγκλ «Nightmare» των Magic De Spell το 1981. Περιγράφοντας μας πως η μετάβαση από τον punk ήχο στο new wave και στο dark wave αντίστοιχα διακρίνεται από κάποιες συναυλίες ορόσημα: το τριήμερο Ανεξάρτητου Ροκ στο Σπόρτιγκ το Σεπτέμβριο του 1982 με τους Birthday Party και New Order καθώς και την εμφάνιση των Bauhaus το 1983. Την ίδια περίοδο εμφανίζεται η ανεξάρτητη Creep Records η οποία ιδρύθηκε το 1982 και έκανε αρχή με το σίνγκλ «Shoot The Truth» των Yell-O- Yell και ακολούθησαν κυκλοφορίες από Villa 21, South Of No North και Rehearsed Dreams. Το συγκρότημα που θα μπορούσε να πει κανείς ότι μύησε τους Έλληνες στο darkwave πιο μαζικά ήταν οι Cure. Η εμφάνισή τους στο φεστιβάλ Rock In Athens το 1985 ήταν αυτή που επηρέασε και εισήγαγε ολόκληρη την gothic κουλτούρα σε ένα ευρύτερο κοινό. Στην συνέχεια είχαμε τα live των Damned, Christian Death, The Mission και Siouxsie And The Banshees. Το κλαμπ Rebound στην πλατεία Αμερικής ήταν αυτό που έμελλε να γίνει η στέγη της dark σκηνής. Η συγκεκριμένη δεκαετία θα επιδείξει μερικά ακόμα ιστορικά συγκροτήματα όπως: Forward Music Quintet, Metro Decay, Film Noir, Slow Motion, Flowers Of Romance και Ding An Sich. 

Στην δεκαετία του ’90 βλέπουμε πως η σκηνή άρχισε να εδραιώνετε με νέα κλαμπ να ανοίγουν στην Αθήνα που έπαιζαν αποκλειστικά gothic, όπως το Dark Sun αλλά και το The Crow. Επίσης, πολλά από τα alternative κλαμπ οργάνωναν τακτικά βραδιές gothic. Η ομάδα New Dark διοργάνωνε πάρτι στο κλαμπ Memphis, στο Χοροστάσιο είχαμε τα Gothic Meetings του dj Γιώργου Φακίνου και η ομάδα Medieval Industry ανέλαβε τη μουσική στο κλαμπ Rebound. Με την έναρξη της νέας δεκαετίας τα ξένα συγκροτήματα συνέχιζαν να επισκέπτονται τη χώρα μας για συναυλίες με μεγαλύτερη συχνότητα. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία και είδαμε από κοντά τους Dead Can Dance, The Sisters Of Mercy, Diary Of Dreams, Echo And The Bunnymen, Death In June και Clan Of Xymox. Πληθώρα ήταν και τα εγχώρια σχήματα που μας απασχόλησαν την δεκαετία αυτή. Κινούμενοι πάνω στο gothic / darkwave στοιχείο που κυριαρχούσε την εποχή της δράσης τους, μακρύς ήταν και εδώ ο κατάλογος των συγκροτημάτων, Braindead, Insomnia, Distorted Image, Into The Abyss, Illusion Fades, Drops, Ophelia’s Garden, Tilbury On Cloves, Decadence, Nexus και οι Δαιμονία Νύμφη. 

 Με τη νέα χιλιετηρίδα η dark και gothic σκηνή στην Ελλάδα ανανεώθηκε με περισσότερα ηλεκτρονικά στοιχεία. Οι djs στα κλαμπ πλέον έπαιζαν περισσότερο industrial, EBM, electro και λιγότερο ρετρό gothic του ’80 και του ’90. Όσον αφορά σε συναυλίες, είδαμε τους Sol Invictus, Garden Of Delight, Einstürzende Neubauten, Covenant, VNV Nation. Από τις αξιοσημείωτες στιγμές ήταν το πρώτο φεστιβάλ Elfentanz  πραγματοποιήθηκε στο κλαμπ Ρόδον το 2002, όπου εμφανίστηκαν οι Suicide Commando και Deine Lakaien. Ακόμα θα βλέπαμε τους Wolfsheim, And Also The Trees, Current 93 και Fields Of The Nephilim. Η πρώτη αυτή δεκαετία της χιλιετίας μας χάρισε ένα ποικίλο ηχητικό κράμα συγκροτημάτων. Έτσι είχαμε τους κινούμενοι στο χώρο του industrial / EBM, τους Iambia και High Level Static από τη Θεσσαλονίκη, τους gothic rockers Past Perfect και Opened Paradise, Defile Des Ames με neo-folk επιρροές, Siva Six και PreEmptive Strike 0.1 με σκοτεινούς ηλεκτρονικούς ήχους και δυνατά χορευτικά beat και τους Human Puppets που είχαν σύμμαχό τους τα παλιά αναλογικά synths.

 Η ιστορία ολοκληρώνετε στην τρέχουσα δεκαετία που η dark σκηνή αισίως άρχισε να διανύει την τέταρτη δεκαετία της. Κάνοντας αναφορά στα νέα τότε σχήματα New Zero God, Mani Deum και Glimmer Void καθώς και αναφορές για τις συναυλίες των Rammstein, Killing Joke, Ordo Rosarius Equilibrio και Lebanon Hanover.

 Το βιβλίο συνοδεύει συλλογή CD με 17 συγκροτήματα αντιπροσωπευτικά των διαφόρων εποχών και τάσεων καλύπτοντας όλο το φάσμα της σκηνής. Στην συλλογή συμμετέχουν οι Flowers Of Romance, Braindead, Distorted Image, Insomnia, Nexus, High Level Static, Decode, Illusion Fades, Drops, Human Puppets, Ding An Sich, Past Perfect, Δαιμονία Νύμφη, Tilbury On Cloves, Glimmer Void, Slow Motion και Decadence με ηχογραφήσεις από το 1985 έως το 2012, πολλές από τις οποίες κυκλοφορούν για πρώτη φορά εδώ και άλλες για πρώτη φορά σε CD.

 Το βιβλίο συμπεριλαμβάνει ακόμα…  

…αναλυτικά κεφάλαια για:  

Magic De Spell, Yell-O-Yell, Villa 21, Forward Music Quintet, Metro Decay, South Of No North, Λευκή Συμφωνία, Viridian Green, Scoria, Film Noir, Slow Motion, Flowers Of Romance, In Trance 95, Ding An Sich, The Braindead, Insomnia, Distorted Image, Into The Abyss, The Illusion Fades, The Drops, Wasteland, The Ophelia’s Garden, Blue Birds Refuse To Fly, Tilbury On Cloves, Decadence, Nexus, Δαιμονία Νύμφη, Iambia, Dark Runner, Ivory Frequency, High Level Static, Arkane, Past Perfect, Decode, Defile Des Ames, Genetic Variation, Siva Six, PreEmptive Strike 0.1, Opened Paradise, Human Puppets, Forkys, Glimmer Void, Mani Deum, New Zero God. 

 … και με μικρότερες αναφορές για:  

Παρθενογένεσις, Stress, Panx Romana, Homicide, Ανυπόφοροι, Guillotines, Soldiers Of Anarchy, R.R. Hearse, Ex Humans, Birth Ward 82, Κουμπότρυπες, Αρνάκια,  Teenage Dolls, Γενιά του Χάους, Ausschwitss, T.V.C., Yellow Pages, Cpt. Nefos, Reporters, Headleaders, Anti-Troppau Council, Clown, Art Of Parties, Αδιέξοδο, Grover, Deus Ex Machina, Αντί, Yellow Pages, Χωρίς Περιδέραιο, Psycho, Proxies, Statues In Motion, Plastic Dolls, Silent Moves, Hands Of Cain, Moist Device, Rehearsed Dreams, Not Only Bones, Libido Blume, Not 2 Without 3, X-Mandarina Duck, Venericna Bolest, Alive She Died, Trespass, Mind Over Matter, The Lesbians, Split Image, Fear Condition, Stained Veil, Morel, Alice In A Nightmare, Συνθετικοί, Dada Data, Spiders Web, Raw, Kitchenware Orchestra, This Fluid, Servants Of Mephistophelis, Three Miles Away, Outland, 16 Days, Dead Babies, In Furs, Nick Frontman, Spinalonga, Διάφανα Κρίνα, Common Sense, En Garde, Horror Vacui, Glaufx Garland, Alpha P, NNT, Ophthalmos, Own Kernel, Ellinikon, Schadenfreunde, Spatium Saevus Sonitus, Supermarket, The Narrator Mr. Cricket, Carpe Diem, Body Works, Dreams Fade In Time, Seelenblut, Achimi, Ventirati, Atria, Transmitted Terrorpulse, Astyplaz, Wintermute, Garden In Black, Hometaping, Άδης, Starcry, minDecease, Rain Novelty, Astralon, Δημήτρης Κοργιαλάς, Audioplug, Broken Seals, After Dusk, Cylix, Notte, Christabel Etheriel, Virgins O.R Pigeons, Subheim, Electric Litany, Strange Zero, Cirrus, Distopia, Gas Masked Lestat, Wave Tank, Korean Factor, ForeSin, Electree, Cybergoat, Psychic Stigma, De:Tech, Delightful, Inline.Sex.Terror., In Vein, Clouds By Night, Elysion, Toxikka, Dark Awake, Cinemascope, Nadir, Phoenix Catscratch, Dirty Granny Tales, Τέθριππον, CygnosiC, Drama Queen, Envy Never Dies, Dark Delight, In Scissors, Hydra Division V, 6.Aborted.6.Fotus.6., Child From The Crypt, Shtraf-Bat, The Exetix, Skull & Dawn, Dark Souls Day.

Τρίτη, 28 Οκτωβρίου 2014

Η εἰρκτή παρουσιάζει: Το μουσικό σχήμα των ΑΝΤΙ... και την κυκλοφορία του ομότιτλου μουσικού τους έργου

«Είμαστε εδώ για να πούμε ένα ΑΝΤΙ...Ο σ’ένα γερασμένο κόσμο 
που κοιμάται μακάρια γλείφοντας το μπιμπερό της αδιαφορίας» 
 ΑΝΤΙ… (κάπου, κάπως, κάποτε το 1986) 

Πιθανότατα δεν υπήρξε άλλο μουσικό σχήμα που να πρεσβεύσει καλύτερα τον εγχώριο συνθετικό πανκ ήχο από τους ΑΝΤΙ.... Πολύ περισσότερο, συνυπολογίζοντας τόσο το μοναδικά αποδοσμένο ηχητικό ντελίριο όσο και την απαράμιλλα άμεση επαν-ίσταση που κηρύσσουν οι στίχοι της μπάντας, θα παραδεχόμασταν πως είναι εντελώς ατυχές (αν και τα μέλη τους θα ομολογούσαν ευτυχές) το ότι οι ΑΝΤΙ... δεν αποτελούν κύριο εκπρόσωπο του μινιμαλιστικού ηλεκτρονικού πανκ όχι απλά σε εγχώριο αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο, πάντοτε υπάρχει ο χρόνος αποκατάστασης....ή διαφορετικά της τάξης που στην περίπτωση αυτή σημαίνει αλλότροπης αταξίας... 

Προερχόμενοι από τις στάχτες των PPF, γκρουπ διαμορφωμένου στα τέλη του 1981 και με μία μόλις συναυλία στο ενεργητικό του (Ηλιούπολη, 1982), οι ΑΝΤΙ... πρωτοπαρουσίασαν το έργο τους το 1985 στο γνωστό τότε μουσικό άντρο Πήγασος. Μουσική παρέα αποτελούμενη από τρία μέλη (δύο αρμόνια, ένα μπάσο) και ένα drum machine, επιδόθηκαν σε ένα καινοτόμο ηχητικό κράμα πανκ και ηλεκτρονικής μουσικής το οποίο συνοδευόταν από ανάλογη κοινωνικά, οικονομικά, πολιτικά και πολιτισμικά ΑΝΤΙδραστική στιχουργία. Ακριβώς αυτοί οι ιδιότυποι συνδυασμοί φρενήρους ηχητικής απόδοσης και στιχουργικής αντίδρασης (από αγνά εφηβικής έως απεγνωσμένα ενήλικης) πλέον η ενίσχυση του αντίκτυπου λόγω χρήσης της εγχώριας παρά μίας ξένης γλώσσας, ήταν που διασφάλισαν στο σχήμα μία ξεχωριστή θέση στο Ελληνικό εναλλακτικό μουσικό στερέωμα. 

Πέρα από μία σωρία ζωντανών εμφανίσεων, οι ΑΝΤΙ... με απόλυτη συνέπεια στο πνεύμα της ανεξαρτησίας τους, κυκλοφόρησαν μουσικό έργο: δύο κασετών (δικής τους παραγωγής), ενός μισού άλμπουμ (split Lp το 1990 μαζί με τα Κοινωνικά Απόβλητα στην εταιρεία Wipe Out!) καθώς και συμμετοχών σε ανάλογες μουσικές συλλογές (π.χ. Fragmenta και Συνταγή Αντι-Θανάτου). Όπως φαίνεται, έπρεπε να περάσουν 25 ολόκληρα χρόνια από την εμφάνιση της αρχικής τους δουλειάς (1986) μέχρι να πραγματοποιηθεί η πρώτη κυκλοφορία ολοκληρωμένου έργου του συγκροτήματος σε μορφή βινυλίου. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν άλμπουμ το οποίο εκδίδεται σε 300 αριθμημένα αντίτυπα αποτελεί την επανακυκλοφορία της πρώτης κασέτας των ΑΝΤΙ... ωστόσο, με μία μικρή διαφοροποίηση ως προς τα περιλαμβανόμενα τραγούδια καθώς επίσης και τη σειρά των τραγουδιών αυτών. Ειδικότερα, πέρα από τη χωρητική αδυναμία του να συμπεριληφθεί το κομμάτι «ορχηστρικό» (κομμάτι που ας σημειωθεί ότι ως σύνθεση ανήκει στους PPF), στην έκδοση αυτή συμπεριλαμβάνεται ένα ανέκδοτο μέχρι σήμερα μουσικό κομμάτι (Τελευταία Μπύρα) το οποίο όντας φυλαγμένο στο αρχείο της μπάντας ανέμενε την εμφάνισή του για περισσότερο από δύο δεκαετίες.

Έχουμε λοιπόν, έντεκα διεγερτικές συνθέσεις ηλεκτρονικού πανκ ιδιώματος ενδεδυμένες με λόγια ενημέρωσης, υπενθύμισης, αντίδρασης που πέρα από ρομαντικά ή αφελή παρουσιάζονται αγνά και εσαεί επίκαιρα. Τέλος, σε συμφωνία και με τους μουσικούς πρωτεργάτες της ιστορίας (ΑΝΤΙ...), η επεξεργασία αλλά και η συνολική διαχείριση των κομματιών βασίστηκε στη διάθεση του να αποδοθεί το πνεύμα αλλά και η ατμόσφαιρα των ζωντανών παραστάσεων του συγκροτήματος (η οποία, ας σημειωθεί, ήταν πιο ιλλιγγιώδης και από την αυτή που θα δοκιμάσει ο ακροατής ακούγοντας το κομμάτι Ίλιγγος). 

Το μοναδικό που απομένει τώρα είναι να ζήσουμε αυτή τη μουσική εμπειρία ευχόμενοι ότι θα την ευχαριστηθείτε το ίδιο έντονα με εμάς. 

Η ομάδα της εἰρκτή
 

Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

(Δελτίο Τύπου) Το ντεμπούτο άλμπουμ των Lower Cut κυκλοφορεί από την Puzzlemusik την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου.

Οι Lower Cut ψάχνουν την ισορροπία μεταξύ της ποπ που τόσο τους ταιριάζει και του θορύβου που τόσο αγαπάνε.  Στο Off My Head παίζουν δυνατά και βρίσκουν αυτήν την ισορροπία συνδυάζοντας εύθραυστα φωνητικά με ηλεκτρικά ξεσπάσματα.  “we're living in between / we choose our own deliverance” * 

Το “(Some Random Summer) Rain”, το εναρκτήριο τραγούδι του Off My Head, είναι ήδη γνώριμο μιας και κυκλοφόρησε σε digital single το καλοκαίρι που μας πέρασε, συνοδευόμενο από το καινοτόμο video-clip του Κωνσταντίνου Νησίδη, αγκαλιάστηκε από το ραδιόφωνο και λειτούργησε σαν μια πρώτης τάξεως συστατική επιστολή.      

Η έκπληξη έρχεται από τα τραγούδια που το ακολουθούν στη ροή του άλμπουμ. Είτε πρόκειται για δυνητικά singles, προορισμένα να κολλήσουν στα decks των ραδιοφωνικών παραγωγών και των dj (όπως το “Child From Mars”  και το “Goldfish” ), είτε πρόκειται για μεγαλύτερης διάρκειας tracks που ξεδιπλώνουν την ενορχηστρωτική και τραγουδοποιητική μαεστρία των Lower Cut (βλ. “Silent Film”),  τα τραγούδια αυτά ξεδιπλώνουν καρέ – καρέ, όνειρα, ευαισθησίες, περαστικές σκέψεις που στοιχειώνουν, σαν σε μια “ταινία” της οποίας νιώθει κανείς ότι κάπου, κάποτε, (τώρα;) αποτέλεσε μέρος.

Μια φωνή που θα μπορούσε να ανήκει σε ένα απόκοσμο ξωτικό του αστικού τοπίου, κιθάρες και ντραμς/μπάσο που πότε σε υποβάλουν, πότε σε προσγειώνουν στην πραγματικότητα, πότε σε παρασύρουν, πλήκτρα που προσθέτουν χρώμα ή/και οδηγούν τις εξελίξεις, διάσπαρτα διακριτικά ηλεκτρονικά στοιχεία, όλα οδηγούν στην τελική κορύφωση του άλμπουμ. Στο καταληκτικό tour de force με τίτλο “Absence”  που καθηλώνει από τις πρώτες κιόλας νότες. Ένα instant classic της αγγλόφωνης ελληνικής σκηνής των ‘10ς, εμπνευσμένο από την ταινία “Memento”, του Christopher Nolan.  

Η φρεσκάδα του ντεμπούτου των Lower Cut συμβαδίζει αρμονικά με την ωριμότητα ενός συγκροτήματος που έχει κατακτήσει τα εκφραστικά του μέσα και γνωρίζει πολύ καλά τι έχει να προτείνει.  

Dream-rock, αναμνηστικό του shoegaze των 90’s ή και του post-punk, ή όπως αλλιώς και να το πεις, οι Lower Cut είναι ένα σχήμα σε εξέλιξη που έρχεται σε αυτήν την πρώτη του κατάθεση να συντροφεύσει το τώρα μας, αλλά και να υποσχεθεί όμορφες ιστορίες για το μέλλον μας.    

Τους Lower Cut αποτελούν οι:  Ειρήνη Αργύρη (φωνή), Βαγγέλης Σταυρουλάκης (κιθάρα), Αλέξανδρος Δαρμής (πλήκτρα, samples, programming), Γιάννης Ευθυμίου (μπάσο, πλήκτρα, programming) και  Βασίλης Μπάλδος (ντραμς).  

Οι Lower Cut είναι ένα ενεργό συναυλιακά συγκρότημα που έχει εμφανιστεί σε πολλά από τα  live stages της Αθήνας, σε Φεστιβάλ (Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής – Αθήνα, Sleep Project – Αθήνα/ Six D.O.G.S,  2Festival –Χανιά) και σε διάφορες δραστηριότητες της φωτογραφικής ομάδας «Διάφραγμα 26». 



Η επίσημη ζωντανή παρουσίαση του άλμπουμ (release party) θα γίνει - σχεδόν ταυτόχρονα με την κυκλοφορία του – την Κυριακή 26 Οκτωβρίου στο Six D.O.G.S.  Οι πόρτες ανοίγουν στις 21.30 και η είσοδος είναι ελεύθερη. 

Σαν υπογράμμιση για το ιδιαίτερο της βραδιάς, θα εμφανιστεί ως opening act ο Χρήστος Αλεξόπουλος (ιδρυτής και «ιθύνων νους»  της Puzzlemusik) σε μία από τις σπάνιες πλέον προσωπικές live εμφανίσεις του, παρουσιάζοντας ένα ημίωρο σόλο σετ με πιάνο, tapes και found sounds

Το άλμπουμ “Off My Head”  ηχογραφήθηκε στα Artracks Studios. 
Ηχοληψία, μίξη: Αλέξης Μπόλπασης  
Mastering: Γιάννης Χριστοδουλάτος – Sweetspot Mastering  
Μουσική – Στίχοι – Ενορχήστρωση: Lower Cut 
Παραγωγή: Αλέξης Μπόλπασης  Artwork: Κωνσταντίνος Νησίδης  
Lower Cut photos: Αλέξανδρος Καραΐσκος

To Off My Head κυκλοφορεί σε cd, την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου και σε digital μορφή (i-tunes, 7digital, Spotify, Deezer κλπ) μέσα στο Νοέμβριο.  

*οι στίχοι στην πρώτη παράγραφο προέρχονται  από το τραγούδι των Lower Cut “Dreamwalkers”

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

(ιστορίες πίσω από τα τραγούδια) Jane Doe - Revolution Diaries

Για τους Jane Doe τα έχουμε πει αρκετές φορές εδώ στο giusurum. Σήμερα όμως δεν θα γράψουμε εμείς κάτι. Είναι η σειρά τους να μας αποκαλύψουν τις ιστορίες πίσω από τα κομμάτια του Revolution Diaries (Puzzle musik, 2014). 

Πατήστε το Play στο βίντεο που ακολουθεί, ακούστε ολόκληρο το Revolution Diaries και συγχρόνως διαβάστε τις ιστορίες που κρύβει κάθε κομμάτι των Jane Doe. Καλή σας ακρόαση λοιπόν.

                                 
(00:00) Been down so long it seems like up to me 
Η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ελλάδα είναι το χειρότερο παράσημο της σύγχρονης Ιστορίας της. Προσπάθησα να καταλάβω τους φοβισμένους, φιλήσυχους πολίτες, μίλησα και μίλησα με τους δεκαοχτάρηδες που θέλουν να διαλύσουν το σύστημα ποντάροντας στους καλύτερους υπηρέτες του. 

Ομολογώ πως δεν τα κατάφερα. Οι τσέπες τους ξεχειλίζουν μίσος, οι δικές μου είναι απλά αδειανές. Υπάρχει ένας ολόκληρος γαλαξίας ανάμεσα μας. 

(02:07) Poverty was born in a Mall
 Ή αλλιώς «ο θάνατος ενός πολίτη ξεκινάει από τα όνειρα του Λόττο». 

Η αντίληψη του «δεν-έχω»-όταν-δεν-μπορώ-να-καταναλώσω ως στάση ζωής και κουλτούρα. 

(05:43) I woke up and one of us was crying 
Χειμώνας του 2000 σε ένα παγωμένο θάλαμο στρατοπέδου της Ορεστιάδας εξήντα φαντάροι κοιμούνται ανήσυχοι. Στριφογυρίζω στις κουβέρτες μου. Με ξυπνάει ένας μακρινός λυγμός. Κάποιος κλαίει γοερά, προσπαθεί πνίξει τα αναφιλητά του, όμως η τρομακτική σιωπή τον προδίδει. Περνάνε πέντε λεπτά και δε σηκώνεται κανείς. Πέρασαν δέκα λεπτά και δεν σηκώθηκα. 

 Έχω μετανιώσει για πολλά πράγματα στη ζωή μου και τούτο είναι ένα από αυτά. Οι στίχοι του “I woke up…” είναι η συγνώμη μου.

(10:17) The Useful Majorities 
Γιατί με χτύπησε κάποια στιγμή σαν κεραυνός και δεν μπόρεσα να συνέλθω από τότε: οι πλειοψηφίες δεν έχουν πάντα δίκιο. Μπορεί να είναι άδικες, βίαιες, απάνθρωπες, κοιμισμένες, ευνουχισμένες. 

Το ερώτημα είναι τι κάνουν οι πάντα κυνηγημένες μειοψηφίες σε αυτές τις περιπτώσεις;

(17:00) There's a place (that even you don't know) 
Γιατί υπάρχει ένα μέρος που κρυβόμαστε για να μη μας ισοπεδώνει η ζωή. Και αυτό το μέρος μπορεί να έχει χίλια ονόματα. 

Εκεί που «οι εραστές αλυχτάνε σα λύκοι και οι λύκοι κλαίνε σαν εραστές».

(21:00) Beatiful Lies 
 Γιατί ο 
θεός/αφεντικό/ποιμένας/καθοδηγητής/πρόεδρος/πρωθυπουργός/βασιλιάς/αστυνόμος/πατερούλης/δάσκαλος ξέρει. 

Κι εμείς πρέπει να μάθουμε.


(24:02) Holy Rage 
Ένας άνεργος πατέρας περιμένει να του κατασχέσουν το σπίτι που έμενε για είκοσι χρόνια. Περιμένει τους δικηγόρους της τράπεζας με το όπλο στο χέρι. Αυτοί οι τοίχοι είναι τα κόκαλα του και το αίμα του. 

Αλιευμένη είδηση από τις αμερικάνικες εφημερίδες και τρομακτική προοπτική και για τον τόπο μου.


(27:43) The grasshopper lies heavy 
Οι αποστάσεις μεταξύ πρέπει και θέλω που ποτέ δεν καλύπτονται. Οι χίλιες και μία δικαιολογίες που εφευρίσκουμε για να μη πάμε παρακάτω, να μη ξεστρατίσουμε από την ευθεία, να μην απομακρυνθούμε από το πλήθος. 

Και πάντα ένα στομωμένο «Τι θα γινόταν αν είχα κάνε εκείνο…;»

(31:31) They shoot people, don't they? 
Για τον Παύλο και τον Αλέξη που η γαμημένη η Ιστορία μας υποχρέωσε να μάθουμε τα ονόματα τους για όλους τους λάθος λόγους.

(34:22) This Pain is Real
Ένα τραγούδι για έναν φίλο που «αποχαιρέτησα» τη προηγούμενη χρονιά. Από εκείνους που είναι πολυτέλεια για τον κόσμο να τους χάνει, όμως, να που συμβαίνει, και μένουμε πίσω μια χούφτα άνθρωποι να προσπαθούμε να κάνουμε τις ζωές μας πολύτιμες μπας και αναπληρώσουμε το κενό. 

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Το Σινέ Γιουσουρούμ παρουσιάζει: ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ (ένα ντοκυμαντέρ για την Punk Μουσική στην Ελλάδα)

Ανεξάρτητα από το τι πιστεύει και έχει γράψει ο καθένας για το συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ πιστεύουμε ότι είναι από αυτά που πρέπει κάποιος να δει. Όχι μόνο για να διαμορφώσει άποψη για αυτό αλλά κυρίως για το γεγονός ότι μιλούν πολλοί από τους πρωτααγωνιστές εκείνης της περιόδου και της punk μουσικής μέχρι και τις ημέρες μας.

Μην περιμέντε κριτική για αυτό από εμάς. Εμείς το είδαμε, σας το προτείνουμε και το πρόβάλουμε εδώ.

Εαν κάποιος πιστεύει ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί η συγκεκριμένη ανάρτηση για τυπικούς λόγους ας στείλει email. 

Καλή σας/μας προβολή.

Πληροφορίες
Ένα ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για την έξαρση της πάνκ ιδεολογίας και μουσικής σαν κονωνικό πολιτικό φαινόμενο έως και σήμερα.

Μια Παραγωγή του Σέργιου Βαφειάδη μαζί με τους Μιχάλη Νταλανίκα και την ομάδα Omega Commons  

Releasing Year: 2013 
Idea and Direction:Sergios vafeiadis 
Produced By: Sergios Vafeiadis, Michael Dalanikas And Omega Commons 
Team Teaser Edited By: Michael Dalanikas 
Sound Design: Giannis Monastirotis 
Song Playing: Despite Everything - If You Are Going Through Hell Keep Going  

Bands Appearing: Antidrasi,Adieksodo,Panx Romana, Stress,Deus X Machina, Ex Humans,ANTI,Plus Dots, Parthenogenesis Athens Hard Times,Nautia,Ksexasmeni Profitia, ,Omixli And Many Many More.