Παρασκευή, 25 Απριλίου 2014

25 Απριλίου 1974 - η επανασταση των γαρυφαλλων

Σαν σήμερα το 1974 έγινε στην Πορτογαλία η αποκαλούμενη επανάσταση των γαρυφάλλων (Revolução dos Cravos). Μια επανάσταση με σκοπό την ανατροπή της πολύχρονης δικτατορίας που είχε απιβληθεί στην χώρα στις 28 Μαΐου του 1926 με επικεφαλής τον Αντόνιο ντε Ολιβέιρα Σαλαζάρ και είχε ονομαστεί  "Estado Novo" (Νέο Κράτος). 

Ο πόλεμος που διεξήγαγε η Πορτογαλία από το 1961 έως το 1974 για να διατηρήσει τον έλεγχο των αποικιών της στην Αφρική, είχε αποβεί ιδιαίτερα δαπανηρός αφού απορροφούσε το 40% του προϋπολογισμού. Χαμηλόβαθμοι στρατιωτικοί (κυρίως φιλοδημοκρατικοί και φιλοκομμουνιστές) συγκρότησαν το «Κίνημα των Ενόπλων Δυνάμεων» με σκοπό να ανατρέψουν το καθεστώς και να εδραιώσουν μια σύγχρονη δημοκρατία στην Πορτογαλία.  

Εκείνο το πρωϊνό και με απόλυτα συνωμοτικό τρόπο κινήθηκαν προς την Λισσαβώνα έχοντας ως αρχηγό τον ταγματάρχη Οτέλο Σαράιβα ντε Καρβάλιο. Τα δύο κύρια συνθήματα της επανάστασης  προήρθαν από δυο τραγούδια. Το «Μετά το Αντίο» («E depois do adeus»), με ερμηνευτή τον Πάουλο ντε Καρβάλιο που εκπροσωπούσε τη χώρα στον διαγωνισμό της Γιουροβίζιον που γινόταν αργά το βράδυ της 24ης Απριλίου και το«Γκράντολα, μελαψή πόλη» («Grandola, Vila Morena») του αντιστασιακού τραγουδιστή Ζέκα Αφόνσο που ακούστηκε στις 12:20 τα ξημερώματα από το κρατικό ραδιόφωνο, δίνοντας το γενικό πρόσταγμα της εξέγερσης.

 

Το όνομα της εξέγερσης "Επανάσταση των Γερυφάλλων" προήρθε από την κίνηση των χιλιάδων Πορτογάλων που ξεχύθηκαν στους δρόμους της Λισσαβώνας και προέτρεοαν τους κυβερνητικούς στρατιώτες να ενωθούν με τους επαναστάτες και να βάλουν στις κάννες των όπλων τους από ένα κόκκινο γαρίφαλο σε ένδειξη ειρήνης και συμφιλίωσης.Έξι ώρες αργότερα το καθεστώς είχε καταρρεύσει. Η επανάσταση ήταν σχεδόν αναίμακτη με μόλις 4 νεκρούς και είχε ώς άμμεσο αποτέλεσμα την ανεξαρτητοποίηση όλων των αποικιών της Πορτογαλίας.

Τη διακυβέρνηση της Πορτογαλίας θα αναλάβει για τα επόμενα δύο χρόνια η επταμελής «Χούντα Εθνικής Σωτηρίας», με επικεφαλής τον στρατηγό Αντόνιο Ριμπέιρο ντε Σπίνολα. Την περίοδο αυτή δόθηκε στους κόλπους της σκληρή μάχη για την εξουσία μεταξύ αριστερών και δεξιών αξιωματικών. Η επικράτηση των μετριοπαθών δυνάμεων οδήγησε στο σημαδιακό 1976. Το έτος αυτό ψηφίστηκε το νέο δημοκρατικό Σύνταγμα κι έγιναν οι πρώτες πολυκομματικές εκλογές, που ανέδειξαν στην Προεδρία τον στρατηγό Αντόνιο Ραμάλιο Εάνες και στην πρωθυπουργία τον σοσιαλιστή Μάριο Σοάρες. Η Πορτογαλία μπήκε οριστικά σε δημοκρατική ρότα και το 1986 έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 


Εμπευσμένη από γεγονότα εκείνης της περιόδο είναι η υπόεροχη ταινία Capitães de Abril (2000) της Maria de Medeiros.
 


Η «Επανάσταση των Γαρυφάλλων» προκάλεσε το «τρίτο κύμα του εκδημοκρατισμού», όπως το ονόμασε ο γνωστός πολιτικός επιστήμονας Σάμιουελ Χάντιγκτον, που εξαπλώθηκε στην Ελλάδα (24 Ιουλίου 1974), την Ισπανία (1975) και τη Λατινική Αμερική. 

ΠΗΓEΣ:
http://www.sansimera.gr/articles/252#ixzz2zvSxl0ej
http://el.wikipedia.org/
http://tvxs.gr/news/san-simera/saranta-xronia-apo-tin-epanastasi-ton-garyfallon

Τρίτη, 22 Απριλίου 2014

In-Edit Festival@Greece

Αυτήν την άνοιξη, στη Θεσσαλονίκη, από τις 23 μέχρι τις 27 Απριλίου 2014, στον κινηματογράφο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το IΝ-EDIT International Music Documentary Film Festival, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο.  

Το γεγονός που συνδέει τα δύο ισχυρότερα κομμάτια της πολιτιστικής βιομηχανίας παγκοσμίως, τη μουσική και τον κινηματογράφο, ξεκίνησε στη Βαρκελώνη το 2003 με στόχο τη διασύνδεση παραγωγών μουσικών ντοκιμαντέρ. Μετά από 11 χρόνια παρουσίας, το IN-EDIT έχει εξελιχθεί πλέον σε έναν παγκόσμιο θεσμό που στοχεύει στην ανταλλαγή μουσικών και εικόνων ανάμεσα στις πόλεις που διοργανώνεται ανά τον κόσμο.  

Καλύπτοντας γεωγραφικά δύο ηπείρους, το IN-EDIT πραγματοποιείται σήμερα στο Βερολίνο, τη Βαρκελώνη, το Σάο Πάολο, το Σαντιάγκο και τη Μπογκοτά ενώ έχει πραγματοποιηθεί επίσης στο Μπουένος Άιρες και στην Πόλη του Μεξικού. Κομμάτι αυτού του διαρκώς διευρυνόμενου δικτύου γίνεται πλέον και η Ελλάδα, με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη.


Στα πλαίσια του φεστιβάν, την Πέμπτη 24/4 στο Ολύμπιον θα εμφανιστούν ζωντανά οι Sugar Factory. Δείτε όλο το πρόγραμμα εδώ.




Τρίτη, 15 Απριλίου 2014

To ντεμπούτο άλμπουμ των Carte Postale από την The Sound Of Everything

Ήταν το (μακρινό) 2008 όταν σε μια περιήγηση στο (πάλαι ποτέ κραταιό) myspace το giusurum έκανε στάση σε έναν ιδιαίτερο μουσικό κόσμο, αυτόν των Carte Postale. Να τι γράφαμε τότε σε μια ανάρτηση-αφιέρωμα (που ανεξήγητα μας έσβησε το blogger) στους Carte Postale:

"Οι Carte Postale ξεκίνησαν στην Πάτρα ως self project του undo_an. Η σύνθεση των κομματιών βασίζεται σε μουσικά και παιδικά όργανα όπως melodika,toy piano, concertina κ.α, δημιουργώντας έτσι ευχάριστες μα και νοσταλγικές πολλές φορές μελωδίες. Δεν είναι δυνατόν να ακούσεις ένα παιδικό πιάνο συνοδευόμενο από μια μελόντικα και να μην έρθουν στην επιφάνεια εικόνες, φωτογραφίες, αρώματα και νότες από τα παιδικά σου χρόνια και τα παραμύθια που αγάπησες."

Ήταν το Music Land που μας άνοιξε τις πύλες και μας ξενάγησε στον κόσμο των Carte Postale. Ενα κομμάτι που συμπεριλάβαμε στην συλλογή μας Indie Side of Music που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2009 και μας έκανε να ακολουθήσουμε όλα τα μουσικά τους βήματα.

Σήμερα πέντε χρόνια μετά την  κυκλοφορία της συλλογής, κυκλοφορεί από την The Sound Of Everything το επίσημο (και ομότιτλο) ντεμπούτο άλμπουμ των Carte Postale.

Ένα άλμπουμ που στις δέκα (αν βάλουμε και το Intro) συνθέσεις του, αποτυπώνει από την μια την μουσική πρόοδο των Carte Postale και από την άλλη εξακολουθεί να ζωγραφίζει ηχοτοπία και κόσμους βγαλμένους από τις αναμνήσεις και την παιδική μας καθαρότητα εμπλουτισμένους με βαλς ρυθμούς και κινηματογραφικά μοτίβα δημιουργώντας αυτό οι ίδιοι θέλουν να αποκαλούν ρετρό ποπ.

Στο άλμπουμ περιέχεται το Music Land με νέα ενορχήτρωση αλλά πάντα ως εφαλτήριο για το ταξιδι μας στον κόσμο των Carte Postale, παρέα αυτή την φορά με με την φωνή της Δέσποινας που δένει αρμονικά με όλα τα κομμάτια ακόμη και με το ιδιαίτερο Telepherique (και αυτό σε καινούργια ενορχήστρωση) που είχαμε αγαπήσει με την φωνή της grorybox και μας είχε συστήσει το (πάλαι ποτέ και αυτό) Muzine στο τεύχος Ιανουαρίου- Μαρτίου 2009.

Τα δυο αυτά κομμάτια αποτελούν το χαρακτηριστικότερο δείγμα αλλά και την απόδειξη της μουσικής προόδου και ωρίμανσης του γκρουπ και το πέρασμά σε μια εποχη όπου το παιδικό πιάνο, οι κιθάρες και το γιουκαλίλι κάνουν παρέα με το κοντραμπάσο και τα τύμπανα δίνοντας όμως πολλές φορές τον πρωταγωνσιτικό ρόλο στην τρομπέτα και το ακορντεόν.

Το acrobats, που μπορει να πει κανείς ότι αποτελεί το ανεπίσημο single του άλμπουμ, ακούγεται ήδη αρκετά έχοντας βρει τον χώρο και τον χρόνο του στους ραδιοφωνικούς σταθμούς που δεν στηρίζονται μόνο στα Playlists. Tο Μary, που είναι το (νέο) αγαπημένο κομμάτι των Carte Postale εδώ στο giusurm, θα μπορούσε άνετα να είναι, αγκαζέ με το Rio, το main theme μιας γαλλικής κομεντί αλά Amelie, ενώ το ξεχωριστό Kyklamino μας υπενθυμίζει γλυκά τις καταβολές και την αρχή των πάντων όσο αφορά στην μουσική των Carte Postale.

To Carnival δεν έρχεται απλά να δηλώσει την καταγωγή των Carte Postale αλλά αποτελεί το (μουσικό) ξέσπαμα της μπάντας και στον αντίποδα το Electra κλείνει το άλμπουμ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αναμφισβήτητα από τις καλύτερες μέχρι στιγμής κυκλοφορίεςς της χρονιάς και ενα ιδανικό ντεμπούτο για ένα συγκροτήμα που δείχνει ότι έχει και τα φόντα αλλά και την όρεξη να μας απασxολήσει στο μέλλον. Καλή μας και σας ακρόαση.



Τους Carte Postale αποτελούν πλεόν οι:
Δέσποινα Γκοτσοπούλου (φωνή, κιθάρα)
Αντώνης Σπαθής (κιθάρα, πιάνο, γιουκαλίλι, παιδικό πιάνο)
Γεράσιμος Ασπρομάλλης (κοντραμπάσο, ηλεκτρικό μπάσο, κιθάρα)
Γιώργος Νικολόπουλος (τύμπανα)
Ιάσωνας Βάκρινος (τρομπέτα)
Κώστας Νικολόπουλος (ακορντεόν)

More@https://www.facebook.com/cartepostalemusicband

Σάββατο, 12 Απριλίου 2014

Οι δημιουργοί του Debtocracy και του Catastroika επιστρέφουν με ένα νέο ντοκιμαντέρ: ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε

Οι δημιουργοί του Debtocracy και του Catastroika επιστρέφουν με ένα νέο ντοκιμαντέρ.  

Θέλουμε να σας διηγηθούμε μικρές, άγνωστες ιστορίες από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του φασισμού και τις διασυνδέσεις του με τα οικονομικά συμφέροντα κάθε εποχής. Θα ταξιδέψουμε από την Ιταλία του Μουσολίνι, στην Ελλάδα της κατοχής, του εμφυλίου και της δικτατορίας και από τη ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ στο σήμερα. Το νέο ντοκιμαντέρ θα συνεχίσει στα βήματα του Debtocracy και του Catastroika, όπου περιγράψαμε τα αίτια της κρίσης χρέους, τις επιπτώσεις του μνημονίου, την κατάλυση της δημοκρατίας και το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της χώρας.  

Το ντοκιμαντέρ ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε φιλοδοξεί να εμπνευστεί και να εμπνεύσει τα αντιφασιστικά κινήματα όλης της Ευρώπης και ταυτόχρονα να συνεχίσει ένα από τα μεγαλύτερα πειράματα ανεξάρτητης δημοσιογραφίας. Για άλλη μια φορά απορρίπτουμε κάθε χρηματοδότηση από κόμματα και εταιρείες και ανακοινώνουμε ότι το ντοκιμαντέρ θα κυκλοφορήσει ελεύθερα, χωρίς περιορισμούς χρήσης και αναμετάδοσης. Και σε αυτή την περίπτωση σας θέλουμε όλους συμπαραγωγούς μας. Ενισχύστε οικονομικά την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ στέλνοντας οποιοδήποτε ποσό μέσω Paypal ή τραπεζικού λογαριασμού αναφέροντας εάν θέλετε να MHN εμφανίζεται το όνομά σας στους τίτλους τέλους.

more@http://infowarproductions.com/fasismosae/


FASCISM INC - ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ από infowar

Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014

Επανέκδοση του EP "Το Φως Και Η Σκιά Του" για τη Record Store Day 2014

(Το Lotus Record Shop) Συμμετέχοντας για ακόμα μια φορά στη Record Store Day και συνεχίζοντας την παράδοση των ειδικών εκδόσεων για εκείνη τη μέρα, με μεγάλη χαρά, ξαναφέρνουμε στο φως ένα «χαμένο» πλέον διαμάντι της ελληνικής σκηνής, το ομώνυμο ep των “Το Φως και η Σκιά του».

Οι «Το Φως και η Σκιά του» αποτέλεσαν ουσιαστικά ένα project των Last Drive σε μουσική και στίχους του Γιώργου Καρανικόλα. Οι ηχογραφήσεις του ep έγιναν μέσα σε μια μέρα και αποτύπωσαν μια διάθεση πειραματισμού με τις φόρμες, αλλά και ένα πιο σκοτεινό και ψυχεδελικό προσανατολισμό. Μέσα στη ροή του, το ep έχει διάφορες εναλλαγές και περνάει απο διαφορετικά στάδια και πολλές φορές διαποτίζεται από ένα σχεδόν σουρεαλιστικό πνεύμα. Η βιομηχανική αισθητική εναλλάσσεται με garage και surf περάσματα, η σκοτεινή ατμόσφαιρα διανθίζεται από κινηματογραφικές πινελιές, η ονειροπόληση εκπέμπει ενέργεια και κίνηση και η εσωστρέφεια μπορεί και γίνεται γιορτινή.

Στη νέα έκδοση, τα τέσσερα κομμάτια του ep έχουν πλέον διαφορετική διάταξη από την πρώτη έκδοση και σχηματίζουν μια πολύμορφη ροή. Τα κομμάτια, κάποιες φορές παραπέμπουν στη μινιμαλιστική φόρμα των Suicide και εκπνέουν μια σχεδόν λυσεργική μεταβιομηχανική αίσθηση, ενώ άλλες φορές έχουν πιο ‘60΄ς αναφορές και μεταδίδουν μια πιο οργανική αίσθηση.

Το «Το Φως και η Σκιά του» ηχογραφήθηκε το 1985 και πρωτοκυκλοφόρησε το 1986 από την Wipe Out Records και στις ηχογραφήσεις συμμετείχαν οι Γιώργος Καρανικόλας, Αλέξης Καλοφωλιάς, Χρήστος Μιχαλάτος και Ραφαήλ Καρίβαλης.

Επανακυκλοφορεί με καινούριο mastering από τις αρχικές ταινίες και διαφοροποιημένο εξώφυλλο σε μια αριθμημένη έκδοση 375 αντιτύπων, το Σαββάτο 19 Απριλίου, επίσημη ημέρα εορτασμού των  ανεξάρτητων δισκοπωλείων.




Κυριακή, 6 Απριλίου 2014

Τα Χρονικά της Ελληνικής Ποπ και Ροκ: Sunday Club

Η περιήγηση στα χρονικά της Ελληνικής ποπ και ροκ συνεχίζεται σήμερα σε καθαρούς ποπ ήχους από την τόσο μακρινη, τόσο κοντινή δεκαετία του 80. 

Οι Sunday Club δημιουργήθηκαν στην Αθήνα στις αρχές της δεκαετίας του 80 (πιθανότατα το 1983) και μέλη τους ήταν:  Αλέξης Παπαλάμπρου-Alex-C: φωνή & πλήκτρα,  Λάκης Ντελιογλάννης-Lucky-D: κιθάρες & φωνητικά και Tina Moreton: φωνητικά.

Κυκλοφόρησαν (1984) ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ στην Virgin με τίτλο For Sale  (VG 50091) ενώ ακολούθησαν δυο maxi single,  το Voices / Hold Me (I'm Falling) (VG 2050 Z) 1986 και το The 12 Inch (VG 2057 Z) το 1986 που περιείχε τρια κομμάτια απο το το άλμπουμ.

Κομμάτια τους έχουν συμπεριληφθεί στις εξής συλλογές: Greeks Do it Better vol 1- 2008, (EMI 50999 227959 2 2) το Voices, Greeks Do it Better vol 2- 2008, (EMI 509992652512) το The Fool,  Various ‎– Super Hits '85 (Virgin 162-SH-85-1/2) το Lies. 

Μετά την διάλυση των Synday Club ο Αλέξης Παπαλάμπρου-Alex-C κυκλοφόρησε τρια solo maxi singles : το Tonight all nigh" το 1986 (SR 12005) και τα "Fire" και "Heart broken" to 1987 (SR 8562). 

Hints and Tips
Oi Αλέξης Παπαλάμπρου-Alex-C Λάκης Ντελιογλάννης-Lucky-D έχουν συνυπάρξει και στους SCHMETTERLING. 
Την παραγωγή του άλμπουν και του The 12 Inch έχει κάνει ο  Βασίλης Δερτιλής (Apocalypsis, Bang).
Στο κομμάτι Don't say it μπάσο παίζει ο Κώστας Χαριτοδιπλωμένος και η Μαντώ συμμετέχει στα φωνητικά.
Οι φήμες λένε ότι ετοιμαζόταν η κυκλοφορία ενός δεύτερου LP αλλά η εταιρεία το ανέβαλε. Επίσης ότι υπάρχει πολύ υλικό των Sunday Club που δεν έχει δει ποτέ το φώς.

Πέμπτη, 3 Απριλίου 2014

περι Μπαλτακου το ανάγνωσμα

Σταχυολόγηση απο τις δηλώσεις του κ. Μπαλτάκου (πατρός) μετά τις χθεσινές αποκαλύψεις. Διαβάστε και τα συμπεράσματα δικά σας/μας.Α...Και επειδή οι καιροί είναι πονηροί δεν κάνουμε κοπτοραπτική και απομονόνουμε κάποια απλώς σημεία. Αν και είμαστε σίγουροι ότι τα έχετε διαβάσει ήδη αναλυτικά.

---------
"..Για τις κινήσεις που έκανα δεν τον ενημέρωνα για να μην τον εκθέσω. Δεν τραβάει αρκετά; Δεν βασανίζεται και δεν κοιμάται τα βράδια; Έπρεπε να φορτώνω στον Σαμαρά τον Κασιδιάρη; Έχει την Μέρκλε και τον Σόϊμπλε. Πόσο θα τον βασανίζω;» 

Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: “Αν γνώριζε ο πρωθυπουργός; Τον πρωθυπουργό δεν τον πιάνουμε στο στόμα μας, δεν τον σχολιάζουμε..."

Πιπέρι στο στόμα λοιπόν σε όποιον πιάνει το όνομα του Μεγάλου Αντωνίου.

"...Ο πρωθυπουργός είναι για μένα ο Αντώνης. Εδώ και 35 χρόνια αυτή η σχέση έχει σφυρηλατηθεί αδιατάρακτα. Είμαστε και οι δυο δαυλοί αναμμένοι στο βωμό της πατρίδας μας...."

Ρε μανία όλοι να θυσιάζονται για το καλό της πατρίδας.

"...Στην Ορθοδοξία και στους ένστολους, εκεί στηρίζεται η Ελλάδα. Η κεντροδεξιά παράταξη κινδυνεύει να χάσει την δεξια της πτέρυγα αυτό δεν μπορεί να συμβεί και κανείς δεν πρέπει να το θέλει..."

Ρε και εμείς που νομίζαμε ότι εμείς τραβάμε το κουπί. Οχι κύριοι. Μόνο οι ένστολοι και η ορθοδοξία.Α...Και ο Μέγας Αντώνιος.

...Παραδέχθηκε επίσης ότι πολλές φορές έκανε συνενοήσεις με την Χρυσή Αυγή για διάφορες τροπολογίες που ήταν σύμφωνη να περάσουν. “Υπήρχαν τροπολογίες που και εκείνοι θα ψήφιζαν. Τις πιο πολλές φορές ήρθαν αυτοβούλως”, είπε...

Καλά υπήρχαν νομοσχέδια/τροπολογίες κλπ που στήριξε και η ΧΑ?? Δεν το πιστεύω. Πέφτω απο τα σύννεφα.

"...Αποφάσισα να διαδραματίσω ένα συγκεκριμένο ρόλο για το καλό της χώρας και της παράταξης, δεν μπορούσαμε να αφήσουμε 500.000 Έλληνες εγκλωβισμένους στη Χ.Α..."

Της χώρας ή της παράταξης??Πρέπει να αποφασίσεις.

"...Δεν λειτουργούσα πίσω από την πλάτη του πρωθυπουργού. Δεν του έλεγα τι έκανα γιατί αυτό ήταν καθημερινότητα. Ήξερε ότι έπρεπε να απεγκλωβίσουμε τους χιλιάδες ψηφοφόρους που ήταν εκεί. Όχι δεν τις γνώριζε τις επαφές με την Χρυσή Αυγή. Ήταν λεπτομέρεια..."

Άλλη μια λετπομέρεια. ΟΚ. Πάμε παρακάτω.